Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du vet hur du ska göra oss nyfikna :D

Ja... eller hur! :laugh:

Vi var lite i valet och kvalet om vi skulle fråga, men jag tänkte på det som en del här inne nämnt kring anknytning och att kunna få en bild av den okända lilla människan i magen så vi valde att ta reda på det.
Jag tycker dock att det känns skönt att behålla det för oss (de flesta vet inte om att vi själva vet), bland annat för att slippa könsstereotypa kläder/presenter/etc så länge det nu går.
 
Fast en body väger mer än man tror. Så här i början spelar 60g hit eller dit en stor roll. En blöja har jag inte vägt. Dessutom måste den vara absolut torr annars blir det ju missvisande.

Här säger dom att man skall ta med en filt + att det är varmt.

Man kan väl väga bodyn hemma innan o ja ny blöja! Tyckte det var skit att de låg o skrek för att det var så kallt o eländes elände.
 
Kommer ihåg då första ungen låg på neonatalen, vi vägde ju mest hela tiden. Vid matning och blöjbyten, allt för att hålla koll. Men det var dom noga med, personalen. Att blöjorna var vägda.
 
Det är ju standardfråga från folk, "Vet ni vad det blir för något?". Alla blir lika förvånade och ställda varje gång vi säger att vi inte vet och inte vill veta förrän bäbis är ute :p Känns som de allra flesta tar reda på nu för tiden och att vi är konstiga som inte gjort det varken nu eller med dottern :D
 
Jag vet inte vad det blir för sort... Får se om det visar sig vid tillväxt ultraljudet som är planerat efter som stora syster var liten vid födseln.
 
Det är ju standardfråga från folk, "Vet ni vad det blir för något?". Alla blir lika förvånade och ställda varje gång vi säger att vi inte vet och inte vill veta förrän bäbis är ute :p Känns som de allra flesta tar reda på nu för tiden och att vi är konstiga som inte gjort det varken nu eller med dottern :D
Men det är ju späääännande :D
(varför vet jag egentligen inte, för jag tillhör inte de som vill ha rosa/flicka och blått/pojke. Men spännande är det ändå :D)
 
Skickar fram listan lite:

BF lista

1 mars, Lamborghini, 2:a barnet
2 mars, FengurLaugar, 2:a barnet
11 mars Girasol, 5:e barnet, flicka
14 mars, Sined, 2:a barnet
16 mars, _saga_ 2:a barnet, flicka
17 mars Jast, 1:a barnet, pojke
17 mars, Rhinos, 1:a barnet, pojke
29 mars, Olina, 1:a barnet
31 mars, Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

3 april carmarnic, 2:a barnet
5 april Lo_, 1:a barnet
5 april Smulu 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
16 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april Imogen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Men det är ju späääännande :D
(varför vet jag egentligen inte, för jag tillhör inte de som vill ha rosa/flicka och blått/pojke. Men spännande är det ändå :D)

Och jag tycker nog inte det är ett dugg spännande, och jag vet varför. :D Det finns ju liksom bara två möjliga utfall (om man inte hamnar någonstans mittemellan förstås). :p Blir alltid lika full i skratt när folk utbrister i "Ooooh" och "Aaaah" när de får höra kön på en nyfödd, vad hade de förväntat sig egentligen? Min mamma var lite störd över den där "könshetsen" och när folk frågade henne "Vad blev det??" så svarade hon "En bäbis!" och på följdfrågan "Men vad bleeeev det?" svarade hon "En alldeles frisk och kry bäbis." och så där kunde det fortsätta ett tag.

Hörde på radio om nån varelse i havet (tror det var någon sorts alg eller svamp eller nåt, nåt litet i alla fall) som hade sju olika kön: DÅ hade det varit spännande. :D Vi vill mest veta för att kunna spåna mer allvarligt på namn, det finns ju tyvärr fånigt få (fina) unisexnamn i Sverige.
 
Ja... eller hur! :laugh:

Vi var lite i valet och kvalet om vi skulle fråga, men jag tänkte på det som en del här inne nämnt kring anknytning och att kunna få en bild av den okända lilla människan i magen så vi valde att ta reda på det.
Jag tycker dock att det känns skönt att behålla det för oss (de flesta vet inte om att vi själva vet), bland annat för att slippa könsstereotypa kläder/presenter/etc så länge det nu går.

Satan, den aspekten hade jag inte tänkt på... Vissa i vår omedelbara närhet skulle aldrig köpa könsstereotypiska kläder eller presenter till vår knodd just för att de vet vad framförallt jag har för syn på saken, men jag tror det blir värre vissa andra...
 
usch.. namn... Det har vi inte ägnat en tanke ännu och jag kommer försöka skjuta på det så länge som möjligt :angel: Dödligt tråkigt arbete att sitta och leta namn :p

Jag har ganska många alternativ och jag tycker det är ganska trevligt! Det namn som står högst på listan är min mammas tilltalsnamn, men det förutsätter ju (a) en flicka och (b) att flickan verkligen är en person med det namnet. Har inget lika självklart om det är en pojke, min pappas namn hade varit coolt på ett sätt men det är gammalt, ovanligt och kräver dessutom att det är en enormt speciell unge som kommer ut. :D
 
Vi var helt säkra på flicknamn när dottern föddes men det var ingen sån som kom ut så det blev ett annat namn som vi inte ens hade haft med som alternativ :D

Den här gången har vi inte pratat så mycket på namn än.

Förresten så är det inte 100% säkert att ta reda på kön. Flera av mina bekanta har gjort det och ut kom det motsatta könet! Jisses vad snopet :p
 
För oss har det varit tvärtom, att folk blir förvånade att vi tagit reda på könet och har till och med haft svårt att acceptera det. :confused: Många har dock reagerat med ett: "Ja, det är klart, det blir ju lättare att planera och köpa kläder osv." vilket absolut inte är vårt syfte. Vi vill försöka ha allt så könsneutralt som det bara går.

Jag såg ingen vits med att vänta tills barnet är ute. Det är vad det är oavsett och för mig är det skönt med en överraskning mindre vid förlossningen. Hade vi inte kunnat se det vid UL hade det inte heller varit någon big deal men nu kunde vi det.

Sen tycker jag självklart att alla får göra hur de vill för alla har sina anledningar till sina val :). Dock har jag märkt att det är en känslig fråga trots att det inte ens är deras egna barn det gäller.
 
u

usch.. namn... Det har vi inte ägnat en tanke ännu och jag kommer försöka skjuta på det så länge som möjligt :angel: Dödligt tråkigt arbete att sitta och leta namn :p

Nä, det är jättekul ju :P! Jag och sambon nördade ner oss och gick igenom alla namnsdagar i almanackan och betygsatte dem. Vi tycker som tur är väldigt lika så namn blir nog inget större problem att enas om :D.
 
För oss har det varit tvärtom, att folk blir förvånade att vi tagit reda på könet och har till och med haft svårt att acceptera det. :confused: Många har dock reagerat med ett: "Ja, det är klart, det blir ju lättare att planera och köpa kläder osv." vilket absolut inte är vårt syfte. Vi vill försöka ha allt så könsneutralt som det bara går.

Jag såg ingen vits med att vänta tills barnet är ute. Det är vad det är oavsett och för mig är det skönt med en överraskning mindre vid förlossningen. Hade vi inte kunnat se det vid UL hade det inte heller varit någon big deal men nu kunde vi det.

Sen tycker jag självklart att alla får göra hur de vill för alla har sina anledningar till sina val :). Dock har jag märkt att det är en känslig fråga trots att det inte ens är deras egna barn det gäller.

Ja en känslig fråga verkar det absolut vara! Men som du säger så är det ju bra att det går kolla för de som vill och de som inte vill låter bara bli :) Man gör som man vill och det som känns bäst för en själv!

Jag tyckte det var himla kul att äntligen få reda på vad det var efter väntan och funderingar vid förlossningen så det vill jag uppleva igen! :D Jag ser (tvärtom mot dig) ingen vits med att ta reda på det i förtid :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 295
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 320
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp