Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig var tröttheten värst kring v 12-14 ungefär, nu är det bättre.

Imorgon går jag in i vecka 18, tiden går fort nu! RUL är på torsdag, jag är nervöööös! Och förväntansfull :D
 
Suck. Hormoner..
Har ni börjat böla över allt ännu?


Sitter på jobb, och såg denna video (utan ljud!!!), bara läst texten... Och jag bööölar :cry::cry::cry::D

Jag är rätt gråtmild i vanliga fall men jag har inte märkt att det ska ha blivit värre. Känner överlag inte av några hormoner än, förutom att jag möjligen kan ha en smula kortare stubin än normalt (men det kan lika gärna bero på allmän stress i livet).
 
Just ja, köpte ju första bäbissakerna idag. :D

Foto%202014-11-17%2016%2054%2012_1.jpg


(Att jag köpte dem beror absolut inte på att det råkar vara kattmotiv. Verkligen inte. :angel: )
 
Suck. Hormoner..
Har ni börjat böla över allt ännu?


Sitter på jobb, och såg denna video (utan ljud!!!), bara läst texten... Och jag bööölar :cry::cry::cry::D

Jag har hormonsvängningar som heter duga och har så haft sedan jag vart gravid :crazy: :grin: Upp och ner i hundranittio knyck, jag hinner knappt med själv...
Vanligtvis ska det enormt mycket till för att jag ska gråta, kan knappt ens minnas när jag gjorde det sist.
Innan jag vart gravid vill säga, har lipat flera gånger sista veckorna :meh:
 
Uh, Kramper och som hugg från nedre delen av magen ner till blygdbenet... vad kan jag ha gjort för att förtjäna detta?? Skulle måla bonusdotterns rum nu ikväll och istället sitter jag så stilla jag kan under täcket i soffan:(
 
Usch @Melisen :-(

Jag har ganska rejäla foglossningar nu o har dessutom ett fysisk tungt jobb som förvärrar saken så på måndag ska jag till läkaren för ev sjukskrivning.


Hur har ni andra det? Jobbar ni, någon som är sjukskriven eller hemma av annan anledning?
 
Jag har inte alls nåt tungt jobb men väldigt stressigt... funderar på om det kan ha med saken att göra. Hamnar i en lite ond cirkel där jag har svårt att orka vara på jobbet längre än från 8 till 17- 18 nån gång och för att komma hem i rimlig tid gör jag som igår och tar inga raster och käkar lunch vid datorn och tar nån macka i samband med nåt möte. Måste försöka hitta nåt sätt att få balans...
 
Jag skulle behöva en bh i ylle eller dun eller ngt :D
Plågsamt är vad det är att gå ute när det är kallt!
Det finns ullinlägg att köpa!
Och de är perfekta att använda sen när man ammar med, så det är inte bortkastade pengar :)

(eller ja, förra gången använde jag bara engångsinlägg då jag inte hade behov av extra värme, så kan inte säga om de fungerar bra. Men de BORDE fungera bra :D )
 
Jag är sjukskiven sedan v15 pga blödningar. Men är annars avstängd från jobbet sedan v11 pga hot & våld direkt riktat mot mig, graviditeten i sig, min sambo samt egendom. Så oavsett sjukskrivning, vilken jag har en månad i taget ungefär så har jag graviditetspenning i botten fram till 1/3. Måste dock vara blödningsfri i 2 veckor innan de avbryter sjukskrivningen.
Hade jag inte varit avstängd eller haft blödningar så är jag nog fas att bli sjukskriven för foglossningar. Har sjukt ont, kan inte gå något knappt alls, så vida jag inte går i myrtakt och rör mig extremt försiktigt. Bara att ända mig i sängen är en allt annan än trevlig upplevelse...
 
Jag jobbar också som vanligt. Har kontorsjobb så jobbet i sig ok så länge jag inte får stora problem. Däremot är vägen till jobbet lite mer problematisk. En timme enkel resa med buss och tåg och en del promenerande. Får se hur länge det fungerar, förhoppningsvis länge!
 
Jag jobbar heltid, är ju visserligen inte lika långt gången som de flesta här men jag hoppas kunna jobba på fram till maj. Har kontorsjobb. Det som är jobbigt just nu är att jag reser rätt mycket, är väl borta 2-3 dagar varannan vecka och kommer så att vara fram till jul. Det börjar kännas jobbigt att stressa runt på flygplatser nu när graviditeten börjat märkas. Just i dag med UVI kanske en klokare människa hade sjukanmält sig i stället för att åka till Bergen också?
 
Jag jobbar också heltid och pendlar med bil ca 40 min enkel resa. Börjar känna av fogarna samt att jag får fruktansvärt ont i fotsulorna om jag varit uppe på benen mycket, får se om det ska vara så här eller bli värre.
 
Jag jobbar i vården, inte jätte tungt, men mycket rörelse generellt och ofte mycket stress. Jobbar fortfarande 100 %. Har haft besvär med foglossning i perioder, men har gått över i lite lugnare perioder kombinerat med skillnad på mengd hormoner menade naprapat. Så hoppas på att det ska vära möligt att jobba till det är tre veckor kvar till BF. Forsöker ta det lugnt, inte stressa, unnvika tunga lyft ol. Mine kollegar är jätteduktiga på att ta hensyn. Kommer dog till å slute med nattberedskap närmare slutet då jag måsta sova på sjukhuset och vill nog inte sova värken gött eller trygt ensam på sjukhuset som det skulle hända något. Kommer nog också till å vära rett sliten så slutet. Åker ju 35 min bil enkel resa. 25-50 % hadde säkert varit skönt på slutet men vi får se.
 
Var på rul idag, allt såg bra ut. Märklig känsla att se den röra sig därinne :D Blev flyttad från 21 till 14 april. Glad att jag blev flyttad åt "rätt" håll iafl.

BF lista

MARS
1:a Lamborghini, 2:a barnet
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Imogen, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet

MAJ
7:e Magnum, 1:a barnet
11:e Sinus, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
21:e Magzzan 2:a barnet
22:e 1887, 1:a barnet
28:e Retro, 1:a barnet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 295
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 321
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp