Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi fick både rådet att väcka var tredje timme och att inte göra det... Verkar som olika BM säger olika. Vi gör hur som helst inte det, för hon äter oftare mer frekvent än var tredje timme så att det ibland går fyra timmar emellan känns ok. Skulle hon äta väldigt sällan skulle jag väcka henne.
 
Vår bvc sköterska fick veta på första besöket att Emelie oftast inte äter på natten och hon bara gratulerade till en unge som redan sover så bra nattetid! :D Hade hon inte gått upp bra i vikt så hade hon nog sagt att vi ska prova mata oftare även nattetid. Men som sagt finns det ingen anledning så låt ungen sova :)
 
Sjalmys
11078189_10155521545545220_3516982159947953979_n-720x720.jpg
 
Senast ändrad:
Provade att inte ge d-droppar igår och i förrgår. I förrgår var han otröstlig och orolig mellan 15.30 och 22.00. Igår däremot var han lite småkinkig mellan kl 19 och 21 men han var lätt att trösta och var nöjd så länge han fick gunga i famnen på mig eller sambon. Ska till bvc idag och höra med dem vad de tror.

Upplever att han är vaken lite oftare nu och är mer med i blicken. Små spontana leenden tittar fram ibland och han är bara så söt :love:

John reagerade kraftigt på D-dropparna i början, och det blev mycket bättre om jag delade upp det. Två droppar på förmiddagen och och tre på eftermiddagen, så körde vi i några dagar innan kan kunde få alla på en gång :)
 
Alltså... D-droppar... Vi har såna hemma, men vi har inte börjat ge för jag är osäker om det behövs eftersom hon äter ersättning. Ingen har sagt nåt om det, men det kanske är BVC som tar upp sånt? Någon som vet?
 
Är det någon som har koll på om det är okej att promenera längre sträckor nu (snart tre v efter förlossningen)? Står ju överallt att man bör vänta med träning 6-8 veckor, men blir inte riktigt klok på hur det är med att gå.
 
Är det någon som har koll på om det är okej att promenera längre sträckor nu (snart tre v efter förlossningen)? Står ju överallt att man bör vänta med träning 6-8 veckor, men blir inte riktigt klok på hur det är med att gå.

Vad menar du med längre sträckor?

Jag började promenera redan dagen efter förlossningen. Jag har läst överallt att promenera kan man göra direkt men annan tränibg som påverkar bäckenbotten (tygre lyft, löpning, ridning etc) ska man vänta lite med.
 
Vad menar du med längre sträckor?

Jag började promenera redan dagen efter förlossningen. Jag har läst överallt att promenera kan man göra direkt men annan tränibg som påverkar bäckenbotten (tygre lyft, löpning, ridning etc) ska man vänta lite med.
Jag började också promenera dagen efter och då gick jag väl 3-4 km ungefär, senaste dagarna har jag ökat på och gått 5-7 km och jag blir lite trött i musklerna men det är allt.
 
Alltså... D-droppar... Vi har såna hemma, men vi har inte börjat ge för jag är osäker om det behövs eftersom hon äter ersättning. Ingen har sagt nåt om det, men det kanske är BVC som tar upp sånt? Någon som vet?

Vi fick både info och själva D-dropparna från BVC. Så om du inte haft första träffen med dem än kan du ju kanske avvakta och fråga då :)
 
Nu har jag varit för tredje gången och köpt kläder i stl 50 till minibruttan vi har här hemma:p. Hon får presenter hela tiden, men allt är för stort. I stl 56 har vi hur mycket som helst sen, nu är det dags att växa lite ;).
 
Äntligen har jag fått sova! Min längsta sammanhängande sömn har sen i måndags varit typ 1,5 timme med timslånga amningar mellan men i natt valde hon att äta varannan timme istället och som längst 45 min. Känner mig som en ny människa :)
Igår premiäråktes barnvagnen vid två tillfällen. Hon älskar det!!

Det är verkligen en så fantastiskt fin upplevelse att få bli mamma :love:
 
Äntligen har jag fått sova! Min längsta sammanhängande sömn har sen i måndags varit typ 1,5 timme med timslånga amningar mellan men i natt valde hon att äta varannan timme istället och som längst 45 min. Känner mig som en ny människa :)
Igår premiäråktes barnvagnen vid två tillfällen. Hon älskar det!!

Det är verkligen en så fantastiskt fin upplevelse att få bli mamma :love:

Sömn gör underverk med en. :D Jag och maken har fått snurr på skiftgången nu så för andra natten i rad har jag sovit sex timmar i sträck. Tillsammans med nån timme eller två då jag tupplurar med L under dagen funkar det ju riktigt bra. :)

Mitt skift är för övrigt väldigt lindrigt idag; hon grät lite vid skiftbytet vid fyra men efter att hon kunnat slappna av så pass att hon fick i sig lite mat har hon sovit. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
392
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 832
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 978
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 195
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp