Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
När törs man börja pumpa ur och ge flaska? Amningen fungerar bra fast hon är lite seg på att ta tag ibland. Vet inte om det är att hon har svårt med taget eller om det är en grej hon gör bara för att det inte kommer något direkt. Hon tar tag och sen släpper hon några gånger innan hon håller fast sen.

Jag undrar exakt samma sak och vår amning låter precis som er. Vet att vissa gör det från dag 1 men det har jag inte riktigt lust med. Är ingen panik att börja pumpa egentligen för oss och då vill jag inte riskera något.

Men vi får besök av BVC imorgon så jag tänkte fråga då :)
 
Jag undrar exakt samma sak och vår amning låter precis som er. Vet att vissa gör det från dag 1 men det har jag inte riktigt lust med. Är ingen panik att börja pumpa egentligen för oss och då vill jag inte riskera något.

Men vi får besök av BVC imorgon så jag tänkte fråga då :)

Förra gången började vi med det när ungen var ca 2 månader och jag började rida igen. Denna gången började vi ungefär efter en månad :)
 
Jag undrar exakt samma sak och vår amning låter precis som er. Vet att vissa gör det från dag 1 men det har jag inte riktigt lust med. Är ingen panik att börja pumpa egentligen för oss och då vill jag inte riskera något.

Men vi får besök av BVC imorgon så jag tänkte fråga då :)

Nej, det är ju inte värt att riskera amningen för. Väntar nog ett par dagar till så att jag vet att den fungerar :)
Blir tokig på Bvc. Eller ja, att det inte går att få tag på vår sköterska :mad: har försökt ringa i två dagar nu och får en telefontid när hon ska ringa upp men det gör hon inte. Vet att hon jobbar deltid så hon kan ju vara ledig men även om hon är sjuk så borde de väl koda bort hennes telefon! Får ringa någon av de andra i morgon tror jag för annars får vi nog aldrig någon tid..
 
Inte bästa starten för mig och Hugo "ensamma" hemma, för jag har fått mjölkstockning inkl feber. Tror att jag var lite för optimistisk igår i det fina vädret. Mådde sämst på förmiddagen och lite bättre nu. Så fort maken kommer hem ska jag in i duschen och se om jag kan bli ännu bättre.
Usch vilken jobbig start, har du fått ordning på det?
 
Vi har inte börjat pumpa än men det är mest för att pumpen jag ska få låna inte har levererats än. Pappan i hemmet är väldigt sugen på att börja mata (och låta mig vaea borta längre).
 
Imorgon kommer i alla fall BVC hem till oss för inskrivning och vägning och mätning :). Ska bli spännande att se för han är inte vägd sen vi åkte hem från bb den 14.
 
Gaah, jag behöver tips på mättande mat! Precis som förra gången försvinner min energi/mat/kg ut genom boobisarna. Konstant hungrig....
Äter normalt 4-5 gånger per dag, minst en gång är riktig middag. Men det räcker inte nu, utan jag är hungrig nästan omedelbart efter maten. Om jag ens kan "hitta" den riktiga mättnadskänslan när jag äter...

Gått ner 8 av 10 kg på 8 dagar, misstänker att jag lär hamna ett par kg under startvikten denna gången med...

För att göra det extra besvärligt så tål jag inte gluten, mjölkprotein eller soya.

Kokt ägg samt havregrynsgröt har jag redan lagt till vid någon måltid per dag, tyvärr utan att märka att mättnadskänslan är längre. :(
 
Imorgon kommer i alla fall BVC hem till oss för inskrivning och vägning och mätning :). Ska bli spännande att se för han är inte vägd sen vi åkte hem från bb den 14.

Precis som för oss då :) Han vägdes iofs på återbesöket den. 16e, men det blir spännande ändå!
 
Gaah, jag behöver tips på mättande mat! Precis som förra gången försvinner min energi/mat/kg ut genom boobisarna. Konstant hungrig....
Äter normalt 4-5 gånger per dag, minst en gång är riktig middag. Men det räcker inte nu, utan jag är hungrig nästan omedelbart efter maten. Om jag ens kan "hitta" den riktiga mättnadskänslan när jag äter...

Gått ner 8 av 10 kg på 8 dagar, misstänker att jag lär hamna ett par kg under startvikten denna gången med...

För att göra det extra besvärligt så tål jag inte gluten, mjölkprotein eller soya.

Kokt ägg samt havregrynsgröt har jag redan lagt till vid någon måltid per dag, tyvärr utan att märka att mättnadskänslan är längre. :(

Om jag förstått rätt så är skrädmjöl glutenfritt (iaf om det malts i egen kvarn och inte delat kvarn med andra sädesslag)
Jag ger dottern skrädmjölsgröt och testade själv en portion och vart proppmätt! Det är ju inte så mycket kalorier i (nästan samma som havregrynsgröt) men med cocosolja i så blir det lite mer kalorier och toppat med tex cocosflingor och frysta hallon är det supersmaskigt :d
 
MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka, Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 43 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet. Pojke född 12/4 kl 06.12, 4320 gram och 55 cm.
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka Lova född 10/4 kl 11.37, 3940 g och 52 cm

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet. Leona född 16/4 19:14, 3190 g och 52 cm.
5:e Lo_, 1:a barnet. Lo född 6/4 kl 07.06, 3220 g och 48 cm.
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet Lisbeth född 17/4 kl 14:16, 3850 g och 50 cm.
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka. Flicka född 17/4 kl 03.38, 4098 g och 52 cm.
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet, Pojke född 17/4 kl 13.04, 4015 g och 52 cm
16:e Melisen, 1:a barnet, Alice född 21/4 kl 8:22, 3860g och 50 cm
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor. L & J födda på morgonen 12/4. 2234 & 2415 g och 45 & 46 cm.
30:e Imogen, 1:a barnet. Son född 12/4 kl 00:07. 2460 g och 48 cm.

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Gaah, jag behöver tips på mättande mat! Precis som förra gången försvinner min energi/mat/kg ut genom boobisarna. Konstant hungrig....
Äter normalt 4-5 gånger per dag, minst en gång är riktig middag. Men det räcker inte nu, utan jag är hungrig nästan omedelbart efter maten. Om jag ens kan "hitta" den riktiga mättnadskänslan när jag äter...

Gått ner 8 av 10 kg på 8 dagar, misstänker att jag lär hamna ett par kg under startvikten denna gången med...

För att göra det extra besvärligt så tål jag inte gluten, mjölkprotein eller soya.

Kokt ägg samt havregrynsgröt har jag redan lagt till vid någon måltid per dag, tyvärr utan att märka att mättnadskänslan är längre. :(
Jag äter mandelmackor!
1 ägg
1 dl mandelmjöl
Lite flytande smör
Blanda runt i ett glas.
Grädda i våffeljärn tills den stenat.
Låt svalna på galler.
På med smör och valfritt pålägg.
Som icke gravid och icke ammande går det knappt att äta upp hela. Kanske kan mätta det bottenlösa hålet som amningen skapar lite iaf!

Mvh Miks
 
Gaah, jag behöver tips på mättande mat! Precis som förra gången försvinner min energi/mat/kg ut genom boobisarna. Konstant hungrig....
Äter normalt 4-5 gånger per dag, minst en gång är riktig middag. Men det räcker inte nu, utan jag är hungrig nästan omedelbart efter maten. Om jag ens kan "hitta" den riktiga mättnadskänslan när jag äter...

Gått ner 8 av 10 kg på 8 dagar, misstänker att jag lär hamna ett par kg under startvikten denna gången med...

För att göra det extra besvärligt så tål jag inte gluten, mjölkprotein eller soya.

Kokt ägg samt havregrynsgröt har jag redan lagt till vid någon måltid per dag, tyvärr utan att märka att mättnadskänslan är längre. :(

Något jag tycker är toppen är matigare musli med havremjölk/rismjölk/havregurt. Om man lägger till nötter i mängder och sedan färska bär och banan blir det väldigt mättande!..Det bästa är att det går fort och man hinner smälla i sig massor mellan amningarna :)
 
Men hallå?! Får jag vara med på listan eller? :)
Prövar igen

MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka, Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 43 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet. Pojke född 12/4 kl 06.12, 4320 gram och 55 cm.
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka Lova född 10/4 kl 11.37, 3940 g och 52 cm

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet. Leona född 16/4 19:14, 3190 g och 52 cm.
5:e Lo_, 1:a barnet. Lo född 6/4 kl 07.06, 3220 g och 48 cm.
5:e Smulu 2:a barnet pojke född 16/4 3355 g 50 cm lång
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet Lisbeth född 17/4 kl 14:16, 3850 g och 50 cm.
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka. Flicka född 17/4 kl 03.38, 4098 g och 52 cm.
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet, Pojke född 17/4 kl 13.04, 4015 g och 52 cm
16:e Melisen, 1:a barnet, Alice född 21/4 kl 8:22, 3860g och 50 cm
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor. L & J födda på morgonen 12/4. 2234 & 2415 g och 45 & 46 cm.
30:e Imogen, 1:a barnet. Son född 12/4 kl 00:07. 2460 g och 48 cm.

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Här i Tromsö sätter de inte innan man är öppen 5-6cm, för att inte ta död på värkarna.. (så jag var jäklig less efter 72h sömnlöshet med värkar utan effekt...) :cool:. Sedan tog den så bra att den slog ut känslan av krystvärkar :grin: Men då är det ju toppen att man har CTG så barnmorskan kan säga åt en när man ska krysta:D

Ja det där med att den tog bort värkarna och det behövdes massa värkstimulerande känns mindre kul.

Jag är så himla mycket nöjdare med denna gång på endast lustgas. Förra gången fick jag en bristning och tappade massa blod och ihopsydd på operation, denna gång gjorde de ett litet klipp bara så de kunde undvika att spricka och allt kändes så lugnt jämfört medförra gången som blev lite kaosartad där i slutet.
 
Lo äter ungefär var tredje timme på natten, denna natt vid kl 00, 03 och sedan vid 07. Oftast inga blöjbyten på natten, bara om hon bajsat och det får hennes pappa fixa. När jag liggammar slocknar jag ganska omgående, men hon verkar sköta det bra på egen hand för när jag vaknar sover hon mätt och belåten bredvid. Hon är aldrig så gullig som när hon är proppmätt :D.

Idag ska vi till bvc för första gången, har haft två hembesök hittills. Hoppas hon fortsätter gå upp i vikt, äter gör hon iaf. Sedan ska vi vidare till familjerätten och bekräfta faderskap, känns som vi är väldigt uppbokade idag ;).
 
Gaah, jag behöver tips på mättande mat! Precis som förra gången försvinner min energi/mat/kg ut genom boobisarna. Konstant hungrig....
Äter normalt 4-5 gånger per dag, minst en gång är riktig middag. Men det räcker inte nu, utan jag är hungrig nästan omedelbart efter maten. Om jag ens kan "hitta" den riktiga mättnadskänslan när jag äter...

Gått ner 8 av 10 kg på 8 dagar, misstänker att jag lär hamna ett par kg under startvikten denna gången med...

För att göra det extra besvärligt så tål jag inte gluten, mjölkprotein eller soya.

Kokt ägg samt havregrynsgröt har jag redan lagt till vid någon måltid per dag, tyvärr utan att märka att mättnadskänslan är längre. :(

Ha smör (mjölkfritt) på gröten, havregryn är ganska "tomt".
 
Ligger i sängen med en sovande bebis på magen, jösses så fin hon är!!! Och ännu ingen feber så hoppas läkaren släpper hem oss idag!

Vill förresten slå ett slag för sterila kvaddlar. Dom föreslog mig epidural eftersom jag var rätt påverkad av febern och var så trött, sa ja men ångrade mig snabbt och sa att jag ville testa kvaddlar först. Upplevde nästan att jag blev avrådd för att dom sa att de skulle göra så ont att få. Två bm satte tre stick var under en värk där jag hade sagt att värkarna gjorde ont (magen för mig). Inga konstigheter med smärtan, värken är ju värre :p Fick iaf väldigt bra smärtlindring, inga konstigheter att klara värkarna på bara lustgas efter det och smärtan höll sig borta resten av förlossningen (drygt två timmar ) :up:
 
Stort grattis till er som fått nytillskott senaste dagarna :love:

@Melisen Vad glad jag blev att läsa att du gillade kvaddlarna, är själv inne på det som smärtlindring när det är min tur. Tycker de framställs negativt, men en vän till mig tyckte också de var suveräna och gav väldigt bra lindring.

Personligen känner jag mig klar med att vara gravid nu! På måndag går jag in i v. 38 och efter det får bebisen gärna komma (typ direkt :D). Kroppen har på allvar börjat säga åt mig att ta det lugnt och jag är dålig på att lyssna. Tyckte det var en bra idé att gå 7 km med hundarna i söndags vilket resulterade i väldigt kraftiga och regelbundna sammandragningar hela promenaden. Efter helgen kommer de numera så fort jag rör mig, i kombination med att det har börjat hugga i mina ljumskar och småkrampa. Hade det inte varit för hundarna hade jag legat mer på soffan.
Sambons jakthund har inga problem med att ta det lugnt, men min sällskapshund är helt hemsk om han inte får 1,5 timmes promenad + annan aktivering om dagarna. Vi är ute en timme vid lunchtid varje dag och lufsar runt i sakta mak, sedan får sambon ta en längre sväng med dem om kvällarna. Jag längtar efter att få tillbaka min kropp igen och bära bebisen på utsidan istället... han/hon har fortfarande party 24/7 och gör allt i sin makt för att skapa mer plats genom att försöka pressa sönder min bröstkorg :cool:
 
Är bara så otroligt hög på lycka! Tänk att vi fått två helt underbara barn :love:

Äldsta dottern fyller 3 år om ett par veckor så vi ska iväg och köpa present åt henne ikväll när hon ändå inte är hemma :) Ska äta ute tänkte vi, blir en date ihop med bäbis haha! Ska passa på att åka in till Norge och köpa billiga blöjor när vi ändå är åt det hållet :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
392
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 833
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 980
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 196
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp