Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis till alla som fött, vilken babyboom det blev :D

Igår var vi iväg och fotograferade lilla Lova, fått en första bild av fotografen nu. Hoppas det fungerar att lägga in den (sitter på mobilen)

Lova till vänster, och storebror (idag 23 månader gammal) till höger.
Lova är 1 cm kortare, men vägde ca 500 g mer :D
11143710_635433619891893_7426888127273290241_o.jpg
 
Här börjar maken jobba imorgon, hoppas att det går snabbt att vänja sig vid att göra vissa saker själv. Jag hade tänkt att jag skulle testa att få ut vagnen själv, men det har inte blivbytt av.

Det ska i alla fall bli väldigt fint väder här imorgon och på onsdag är maken hemma igen :)
Åh en testdag, vad bra.

Tors och fre kommer vi få besök, så egentligen är vi inte själva men det är ju inte samma sak. Bara en sån sak som att äta frukost... och sen klä på bebis, få ut vagnen och gå på hundpromenad. Jag kommer nog ha händerna fulla. Har bytt lite blöjor senaste dagarna iaf så det kan jag ;):up:
 
När man rapar i lustgasen efter att ha druckit äppeljuice känns det som att man har druckit p2 (Om det är nån mer som har p2 som favoritdrink)
Ha ha! Lustgasen är ju som en billig fylla och då är det ju bra när den smakar som favoritdrinken :up:

Kämpa på! Hejja hejja!

Mvh Miks
 
Lilla E somna i mitt knä strax efter kl 21 igår, lyfte över henne till babynestet och gick upp till sovrummet och la henne i spjälsängen. Där sov hon till kl 4.30 då jag lyfte henne till mig och gav mat! Hon fortsätter att sova bra på nätterna :love: Vi kommer få en chock när den första dåliga natten kommer haha :o

7 veckor idag lilla stumpan :heart BVC besök på torsdag och då har vi hela dagen för oss själva jag och hon för storasyster har bestämt att hon ska sova hos farmor och farfar igen :D
 
Lustgas är bra grejjer :D Även fast jag bara hann använda den ca 10 min denna förlossningen. Känns sjukt att det var enda smärtlindringen jag hade, bara 10 min liksom. Det säger en del om va jäkla fort det gick på slutet O_o
 
Jag hade också lite långtråkigt i några timmar, lyckades till och med somna minuterna som var mellan värkarna. ;)

Haha, jag hade ett glapp på 6 timmar från dom tog vattnet tills dom satte väskstimulerande droppet när jag födde sonen men långtråkigt tyckte jag väl inte det var :p
Mer frustrerad över att inget hände. Men sen gick det fort som tur var.
 
Jag hade inte en sekunds tråkigt, men ett väldigt nära förhållande till lustgasen...Epidural blev det aldrig någon, tror det var för att de trodde det skulle gå snabbare än det i slutändan gjorde.

Nästa förlossning har jag bestämt mig för att ha en smärtfri, om man kan önska :p
Har redan haft en jävligt jobbig igångsättning som var med aktiva värkar i 6 timmar och en normallöpande förlossning med aktiva värkar i 14 timmar varpå jag tagit epiduralen i ett sent skede båda gångerna.

Nästa gång blir det som en gammal medryttare till mig hade. Hon begärde epidural från hon kom in på förlossningen öppen typ 2 cm och sen satt hon och spelade yatzy med sin mamma till ungen kom ut O_o
Fusk :mad:
 
Nästa förlossning har jag bestämt mig för att ha en smärtfri, om man kan önska :p
Har redan haft en jävligt jobbig igångsättning som var med aktiva värkar i 6 timmar och en normallöpande förlossning med aktiva värkar i 14 timmar varpå jag tagit epiduralen i ett sent skede båda gångerna.

Nästa gång blir det som en gammal medryttare till mig hade. Hon begärde epidural från hon kom in på förlossningen öppen typ 2 cm och sen satt hon och spelade yatzy med sin mamma till ungen kom ut O_o
Fusk :mad:
Jag begärde epidural direkt när jag kom in och det ångrade jag inte trots att jag var väldigt skeptisk mot det innan förlossningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
393
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 833
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 982
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 196
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp