Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev nästan tok nu också; kl 13 idag hade ju Lisbeth inte hunnit bli 48 timmar gammal. :p Löste sig dock ändå och allt såg fint ut. Hon sa inte ett pip under blodprovet, sockerlösningen de mutade med var ju en riktig höjdare! De borde köra med det under vägningen också. :p

Haha ja visst var sockerlösningen bra, inte ett pip från våran lille heller :)
 
Mycket sammandragningar idag men inget mer spännande än så... jag hade ju lite förhoppningar där efter blodet i morse :cautious:
 
Ok, man har så dålig koll när man fått själv ;)

Men det är tråkigt att vänta, jag fick ju vänta 14 dagar..... :grin:

Man får ju lätt förhoppningar så fort något känns annorlunda :p Men annars känns väntan rätt ok när jag kan mysa runt i vårvädret och dricka kaffe i trädgården och ha det bra :D
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
@Elisha känner så igen mig i dina tankar/ din förlossning: min första förlossning var hemsk - min andra en dröm! Första gjorde panikartat ont, drog ut på tiden, jag var övermedicinerad och fick inga krystvärkar men hade sån otrolig smärta ändå, jag sprack osv. Ville aldrig få flera barn och nu som gravid gick jag på möten på sjukhuset och har gråtit mycket pga rädslan att föda igen.....

Denna gång gick allt på räls, gång 2 - men pma om du vill prata, jag delar gärna med mig om du vill höra!
Kram
Vad skönt att nr 2 var så bra! Det känns som en lättnad iaf! :-)
 
Underbart vårväder här i västra värmland idag! Äldsta dottern hade jätte bråttom att åka på dagis idag så hon är lämnad där :D Jag tänkte stoppa bäbis i selen och ta en skogspromenad med hunden. Men först ska morgonens dos med kaffe intas :p
 
Blev en mycket längre promenad än väntat. Drygt 50 min och lillan sov i selen hela tiden! Första långpromenaden för mig med barn i sele. När äldsta dottern var bäbis bar jag mest hemma korta stunder för jag fick ont i ryggen. Men nu gick jag i kuperad skog, kuperad grusväg och asfaltsvägen hem och inte en tendens till ont ryggen! Detta ska lätt göras om :D Hon verkar trivas bra i selen också :)
 
Blev en mycket längre promenad än väntat. Drygt 50 min och lillan sov i selen hela tiden! Första långpromenaden för mig med barn i sele. När äldsta dottern var bäbis bar jag mest hemma korta stunder för jag fick ont i ryggen. Men nu gick jag i kuperad skog, kuperad grusväg och asfaltsvägen hem och inte en tendens till ont ryggen! Detta ska lätt göras om :D Hon verkar trivas bra i selen också :)
Vad har du för sele? Vi har fått låna två varianter av Babybjörn och så har jag köpt en sjalliknande bärsele också. Ingen är testad, än känns hon lite liten.
 
;)

:p


Min mobil har av någon anledning lagt in två smilies som jag inte kan få bort...

Idag har vi (maken) invigt bärsjalen, verkar som om den kan fungera jättebra. Vi har en bärsele från Babybjörn också, men sjalen känns bättre nu när han är liten och älskar att ligga nära (det är ju oerhört mysigt också).

Jag har börjat äta järntabletter igen och försöker tänka extra mycket på att amningen innebär att jag måste dricka mycket mer än vanligt. Jag är tyvärr ganska dålig på att få i mig vätska. Tycker att det redan gjort så att jag slipper bli yr i huvudet när jag ställer mig upp. Har även precis ätit en stoooor portion pasta med spenat och nu ska vi ut och njuta av det fina vädret!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
393
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 833
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 982
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 196
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp