Varför så bra sex?

N

Norpan_79

En konstig fråga kanske, men varför har man så otroligt bra sex när man är gravid? Jag är nu i vecka 6 och jag och min sambo har väl alltid haft bra sex, men inget slår ju detta när man är gravid! Varför är det så? Det känns ju helt annorlunda...
 
Sv: Varför så bra sex?

Fast det känns inte som hormoner, det känns som en kroppslig förändring, mer fysiskt liksom :)
 
Sv: Varför så bra sex?

Sex? När man är gravid?? :confused:

OBS jag är bara avundsjuk, jag har aldrig varit intresserad för fem öre under vare sig graviditet eller amning - så funkar visst mina hormoner tyvärr. Eftersom jag typ oavbrutet varit gravid och /eller ammat de senaste 3,5 åren minns jag således knappt hur man gör... :( ett mirakel att vi fick till en tvåa trots allt ;)
 
Sv: Varför så bra sex?

Usch va tråkigt :( Själv skulle jag nästan kunna tänka mig att fortsätta vara gravid bara för den sakens skull (är lite ironisk nu...), det var så jag misstänkte att jag var gravid, jag har inga andra "symptom" men kände helt klart att något var annorlunda när vi hade sex, plus att jag vill ha det hela tiden! Fast sen blir det väl kanske annorlunda längre fram i graviditeten, det vet jag ju inget om än :)
 
Sv: Varför så bra sex?

Jag vet inte alls. För jag har nämligen inte alls haft bättre sex under graviditeten. Trots att man tydligen ska bli MER känslig i slemhinnor mm så har jag snarare blivit okänsligare. Sexlivet är helt okej för oss nu, men inte översvallande. Det har varit bättre före grav.
 
Sv: Varför så bra sex?

Håller med Björk. Tycker att jag har svårare att bli upphetsad nu än innan jag var gravid.
Kan ju iofs bero på att min sambo så sällan vill ha sex, så att jag "lägger av mig" eller hur man ska säga. :mad:
Annars så kan jag lätt ha sex 3-4 ggr om dagen utan problem.
 
Sv: Varför så bra sex?

Jag hade också underbart skönt sex under hela graviditeten. Även om det blev lite otympligt på slutet, så var jag konstant kåt i princip. Vilket väl var tur antar jag, för sen han föddes har jag fått enorma smärtor varje gång vi haft sex :crazy:
 
Sv: Varför så bra sex?

En konstig fråga kanske, men varför har man så otroligt bra sex när man är gravid? Jag är nu i vecka 6 och jag och min sambo har väl alltid haft bra sex, men inget slår ju detta när man är gravid! Varför är det så? Det känns ju helt annorlunda...

Visst är det underbart! :love::D
Sambon och jag har också alltid haft sex ofta och mycket:p
Men det är en helt annan grej nu nu när man är gravid! Går inte att beskriva i ord ;)
 
Sv: Varför så bra sex?

Det är för att man är mer blodfyllld i blygdläpparna! Lergigan + naturläkemedel och gel har samma inverkan, nästan.
 
Sv: Varför så bra sex?

Annars så kan jag lätt ha sex 3-4 ggr om dagen utan problem.

:eek:
Det var värst! ;)
Jag som tycker vi haft ett enormt bra sexliv med sex kanske 3 ggr/vecka i "normaltillståndet". Men visst har vi lagt av oss under graviditeten. Delvis jag, men faktiskt också han. Bara 1 g/vecka har det varit ungefär.. och faktiskt upp till 2 veckor mellan gångerna sista månaden...
Nåja, vi får jobba lite mer på saken.

Jag tror också på teorin att mer sex = mer lust. Det stämmer bra på sambon och mig i alla fall.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 885
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 070
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 091
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 645
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp