Idag är en bra dag!!! Idag har jag och min fina varit iväg på vår riktiga debut. Flera år sedan jag tävlade sist, och jag har haft ångest i flera veckor. 2 st LC:2 skulle vi rida för 2 olika domare. Den ena en CR och den andra en vanlig tävling.
På framridningen var hon så vansinnigt fin. Har aldrig suttit på henne när hon har varit så fin innan tror jag. När vi kom i ridhuset däremot så kände jag direkt hur hon spände till. Det var första gången hon såg dressyrstaket, och det tyckte hon var ganska märkligt.
I första klassen fick jag rida för kung och fosterland - domarbordet var läskigt, speglarna var läskigt, hörnet längst bort var läskigt. Det gick bra med lite extra drivning (och kanske en eller två smackningar) men hon kändes fin hela programmet fram till att vi red diagonalen mot M i galopp. Då blev det tvärnit och vi visade på ett antal ofrivilliga ryggningar... Attans skit tänkte jag, men vi red vidare som ingenting. Domare var däremot inte allt för bekymrad. Väldigt många 7or i protokollet (och en snöplig 1a) ledde till 65.33%! Superskoj och CR-rosett.
Andra klassen hade jag slappnat av, och bestämde mig för att nu skulle vi rida prydligt. Innan jag fick startsignal satte jag mig och red diagonalen mot M, och känner redan vid X att hon har bestämt sig för att där ska hon stanna. Jag kickar till henne och hon FLYGER i luften i världens bocksprång. "ojojoj" hör jag från domarbordet. Men jag har hört att man ska börja programmet med att visa sånt som man är bra på
Efter det var det iaf färdigdiskuterat och frånsett ett litet missförstånd som ledde till fel galopp på ett ställe var hon super. 64.5% och en 5:e plats av 21 starter!
Min första ritt som bara skulle gå ut på att visa pålle ett dressyrstaket ledde alltså till två rosetter. Jag är så sjukt glad och nöjd. Och sugen på att tävla meeeer! Också kul att båda domarna såg och tyckte samma saker, och att vi ändå var så jämna i procenten.