Sv: Vårens tävlingar
Första dressyrtävlingen i år på min ridskola, så idag har jag ridit LB:1 med Ninya
Ninya har mer tävlingsnerver än jag har, blir spänd och hon låser sig lite grann. Fick henne varken lika mjuk eller lika mycket framåtbjudning som jag vill ha/brukar få i vanliga fall. Men hon var duktig och jag tyckte vi båda hanterade det hela bra, hon lyssnade bra och jobbade på och jag är nöjd över att jag rättade henne lagom mycket de gånger hon spände till extra. Ingen toppenkänsla direkt alltså, men nöjd ändå för att vara på "tävling".
Några saker jag var riktigt nöjd med var dock den ökade skritten som vi inte alls fått till ordentligt andra gånger, samt serpentinbågarna är nog de bästa vi presterat i dressyrprogram förut med.
Min känsla sa att vi absolut inte skulle komma över 65%, men det visade sig att vi fick ihop 68,62% och därmed både vann och slog mitt personliga rekord (med en poäng
). 7or på alla delar under allmänt intryck och kommentaren "Mestadels bra takt och form. Några ggr lite spänd men du rättar det bra och håller henne i schack."
Första deltävlingen av tre i seriedressyr som vi ska ha under våren på ridskolan. Nästa gång blir det återigen LB:1 och sista omgången har jag och en annan i min ridgrupp lovat varandra att prova på LA:1