Vårens och sommarens tävlingar

Sv: Vårens tävlingar

Den linjen är mest konstig på papper. Rid den ett par ggr hemma så märker du att den inte är så knasig :)

Undrar om vi ska till samma? Mantorp?
Fast jag tänkte rida msvB5.

Kan ju bli underhållande med en häst som mest ägnat veckan åt att galoppera baklänges:cautious::wtf:

:arghh: Jag konstaterar att mitt superlånga inlägg om senaste tävlingen plötsligt försvann och jag orkar inte skriva om det. Nöjer mig med att konstatera att det var trevligt arrangerade tävlingar. Vi fick 63,71% i LA:3 och en sjätte plats av 30, och 61.70% i MsvC:1 11 av 30 ekipage och en ynklig poäng från kvalgränsen.
Hästen var superfin på framridningen med tappade bjudningen helt i travdelen i båda klasserna. Hem och jobba på styrkan.

Film finns i filmtråden.

Om en månad ungefär är det dags för vår allra första riktiga tävling, vi går ut hårt och börjar med en lokal lätt C:1! ;) Jag har bara ridit klubbtävlingar och pay and ride innan, nu blir det ju ändå på riktigt med nummerlappar och kavajtvång och grejer, så det ska bli spännande och kul! :)

Första dressyrtävlingen i år på min ridskola, så idag har jag ridit LB:1 med Ninya :)
Ninya har mer tävlingsnerver än jag har, blir spänd och hon låser sig lite grann. Fick henne varken lika mjuk eller lika mycket framåtbjudning som jag vill ha/brukar få i vanliga fall. Men hon var duktig och jag tyckte vi båda hanterade det hela bra, hon lyssnade bra och jobbade på och jag är nöjd över att jag rättade henne lagom mycket de gånger hon spände till extra. Ingen toppenkänsla direkt alltså, men nöjd ändå för att vara på "tävling".

Några saker jag var riktigt nöjd med var dock den ökade skritten som vi inte alls fått till ordentligt andra gånger, samt serpentinbågarna är nog de bästa vi presterat i dressyrprogram förut med.

Min känsla sa att vi absolut inte skulle komma över 65%, men det visade sig att vi fick ihop 68,62% och därmed både vann och slog mitt personliga rekord (med en poäng :D ). 7or på alla delar under allmänt intryck och kommentaren "Mestadels bra takt och form. Några ggr lite spänd men du rättar det bra och håller henne i schack."

Första deltävlingen av tre i seriedressyr som vi ska ha under våren på ridskolan. Nästa gång blir det återigen LB:1 och sista omgången har jag och en annan i min ridgrupp lovat varandra att prova på LA:1 :eek:

Säsongsdebut och 69,07% MSVB:2, Dannepanne var suverän på banan som vanligt!! Börjar tro att han gillar rosetter lika mycket som matte : ))

2014-03-16-2127_53260958e087c3127ce21cd4.jpg

Grattis! :)

KL

Jag och prinsen hade också säsongsdebut igår i det soliga men KALLA vädret! Både fingrar och tår höll på att säga upp sig...

Vi red LA:1 och jag har haft svårt på sistone att känna mig avspänd när jag rider, speciellt när han ska upp och ihop...så det hängde med vilket gjorde att jag tyvärr fick honom lite låg då jag hellre ville vara avslappnad...Prinsen var fantastisk som vanligt, men det stod ett hav av tulpaner precis utanför staketen i ena hörnet, de var lite läskiga... ;)

Det räckte iallafall till 69,868% och en andraplacering! :D

prinsensoumlt_zpsdca18d0d.jpg

:love:

Stort Grattis till både dig och Cashmir, jättefina procent!

Vår ena häst startade förra helgen en MsvC1 på 72,2% och en MsvB2 på 70%, lite missar men överlag är vi supernöjda med så fina procent, pris och en så bra och stabil årsedebut.

Vår andra gjorde sin årsdebut igår, hon var som en tickande bomb och var sååå laddad, det kändes verkligen som att styra runt en ferrari, fräck känsla förstås men ack så svårt att hantera. Blev således en del ganska stora missar som drog ned men däremellan var det riktigt bra och det blev en fjärdeplacering i MsvB3 på 66% och sedan också en förvånande 6te placering i debuten i MsvB5 på 65,6% vilket är ett program som jag fortfarande tycker är hiskeligt svårt och långt!

Jättenöjd över våra fina som har startat säsongen på bästa möjliga sätt. :)

Grattis till alla tre Cashmir, PathOfClovers och smulan87 , fina procent och placeringar! :D

+PoC och Cashmir, vilka helt magiska % ni rider på!! Superbra jobbat allihopa, ni är galet duktiga:)!

Håller med Fiorano. Vad duktiga ni är! Blir ju grön av avund. Själv är man lyrisk om man kommer över 64%

Tack så jättemycket alla! :) Jag känner likadant, glad om jag kommer över 64%!

Blev lite ledsen när jag såg filmen, rider så hastigt och slafsigt! :( Alla (domare, tränare) är på mig att jag rider för fort och fast jag tycker att vi kryper fram så går det för fort, det ser jag ju själv på filmerna! ...fartblind? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=FtpNN5HQdZU

Så fort går det inte. Bra med energi. Visst skulle du kunna stämma av lite i traven för att få mer kadens men det verkar ju inte som om domaren tycker det är så dåligt med tanke på procenten :p

Tyckte han vispade mycket på svansen. Var längesen jag såg någon film på er så han kanske alltid gör det.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Marvin
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama