Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr behöver den mogna. Men när den väl mognat så finns det massor av frön.Jag har sett att en jättefin vallmo /.../ Tänkte nalla lite frön, men måste kapseln sitta kvar på växten tills den är mogen eller kan den knipsas i förtid? Med tanke på att flera grannar kanske tänker samma sak...
Tyvärr behöver den mogna. Men när den väl mognat så finns det massor av frön.
Gör rasseltestet. Skaka på frökapseln. Är fröna mogna går de att skaka ur.
De är ju skapade för att gro så fort de är mogna. Strö ut dem där du vill ha dem. Nu eller nästa vår.Får testa i slutet på veckan innan jag åker till torpet. Såg att det fanns minst en kapsel igår. Ska man så dem på friland i år eller är det bättre att driva upp dem inne till nästa vår?
De är ju skapade för att gro så fort de är mogna. Strö ut dem där du vill ha dem. Nu eller nästa vår.
Inne är jag tveksam till?
Min äng har artat sig riktigt bra Än har inte lupinerna tagit över... men maken tycker att det ser "ovårdat" ut - han förstår inte tjusningen med det "vilda"Var det jag tänkte, jag menar de frösår ju sig själva. Men med vissa växter lyckas man bättre om man förkultiverar inne, även om de också kan fröså sig.
Ska se om det blir nånting av min så kallade äng... Såg att jungfrulin tagit sig men det är mest mycket låga växter jag sett, och lite vädd. Vore perfekt med uppiggande vallmo där.
Jag hade väntat så de hinner fröa av sig till nästa års blomsterprakt.Min äng har artat sig riktigt bra Än har inte lupinerna tagit över... men maken tycker att det ser "ovårdat" ut - han förstår inte tjusningen med det "vilda"
När är det dax att slå ängen förresten? Jag har fortfarande massor av olika blommor i full blom, ska jag vänta tills alla börjar gå i frö?
Min äng har artat sig riktigt bra Än har inte lupinerna tagit över... men maken tycker att det ser "ovårdat" ut - han förstår inte tjusningen med det "vilda"
När är det dax att slå ängen förresten? Jag har fortfarande massor av olika blommor i full blom, ska jag vänta tills alla börjar gå i frö?
...är det inte ett tydligt tecken på hur den här sommaren ser ut - detta att vi fortfarande skriver i en tråd om VÅREN 15.
Almanackan säger sommar men tittar man på termometern så säger den nåt annat....
Tack för tipset! Det har jag gjort nu och lagt stänglarna där det gärna får komma lupiner istället .Har du lupiner och det är en överkomlig arbetsinsats hade jag plockat bort dem för sig nu innan de går i frö.
Tack för tipset! Det har jag gjort nu och lagt stänglarna där det gärna får komma lupiner istället .
Jag gillar att ha lupiner, men dom får inte ta över .
Annars blev det en fantastisk dag för trädgård idag nu har jag oregano, timjan och libsticka på tork inför höst och vinter .