Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag åt mina första jordgubbar i helgen, härligt!Mina jordgubbar börjar bli färdiga åt de två första igår
Potatisen har växt som ogräs så den har blivit kupad med, nästan färdig
Sommaren är på väg
Jag använder sådana där billiga som finns på Granngården, ÖB etc. En båge med två ben. Funkar utmärkt. Diskreta nog att inte synas speciellt mycket heller.
Vill du vara förberedd till nästa år så hittade jag "pionstöd" när jag googlade
Jag är i år helt såld på pionstödet som ser ut som ett grillgaller (med väldigt stora rutor) på 3 ben. Håller ihop snyggt, det växte upp igenom och syns knappt alls nu. De där gröna gamla måste ju knytas ihop med varann annars pressas de utåt och pionen blir ful och hängande ändå. Köpte bara ett men fler ska inhandlas till nästa år för nu är jag övertygadTips på bra pionstöd?
Mina pioner blir tydligen gigantiska så de orkar inte hålla sig uppe
Rätt.Jag har precis klippt ner de överblommade blommorna på pelargonerna, kannan och stamrosen, var detta bra eller har jag gjort bort mig?
Liljor är fantastiska. I år har jag dessutom plockat färre liljebaggar än vanligt. Baggarna verkar inte gilla det kyliga vädretDen gula asiatiska liljan har även börjat slå ut De orange tar längre tid på sig, men bra desto längre blomning.