Vårdnadsbidrag och CSN?

Sv: Vårdnadsbidrag och CSN?

Om du syftar på vårdnadsbidraget man får om man har ett barn med särskild omsorgsbehov tex funktionshindrade så är svaret Ja

Syftar du på bidraget man kan få för att stanna hemma med barnet efter föräldrardagarna är slut så kan man bara få det om du tar ut tex 50% på varje

Sv: Vårdnadsbidrag och CSN?

50% av varje? Vad menar du då?

Vårdbidrag är när man är hemma med funktionshindrat barn.

Jag har vårdnadsbidrag för 2 barn och pluggar heltid hemma.
Har fullt lån/bidrag från CSN och 3000 per barn per månad.

Det enda kravet de har för att få pengarna är:

Att du tagit ut minst 250 föräldrapenningsdagar för barnet, att du inte har det på kommunal barnomsorg, att du ( eller sambon/mannen) inte tar ut föräldrapenning, socialbidrag, aktivitetsstöd, a-kassa eller likn samtidigt.

För övrigt får du jobba och plugga hur mkt du vill..

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 554
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 678
Senast: Derivata
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 631
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar