Vardagliga saker ni är riktigt bra på

Sporthorse

Trådstartare
Inspirerad av tråden vardagliga saker ni suger på.
Vad är du riktigt bra på? Jag läste i ovannämnda tråd och reflekterade över hur bra det är att ha ett riktigt skarpt minne i vissa situationer.
Jag har ett väldigt bra bildminne (tyvärr ett mycket sämre sifferminne), tappar nästan aldrig bort saker och minns även vart andra människor har lagt sina grejer utan att egentligen behöva notera någonting. Det räcker med att en person tex pratar med mig om någonting och i farten lägger sin handske i ett skåp så kan personen fråga mig en vecka senare och då poppar platsen snabbt upp i mitt huvud. Ser direkt om någon klippt håret osv.

Har även väldigt bra lokalsinne. Minns nästan allt jag sett och gjort någon gång, även om jag inte studerat händelsen, platsen eller saken.

Det kan säkert ha en koppling till mitt konstintresse.

Jag är även väldigt bra på att tolka och tyda människors kroppsspråk vilket gör att jag sällan hamnar i tjafs eller blir osams med folk. Ibland kan det däremot vara jobbigt att vara så "känslig" vad gäller kroppsspråk.

Jag är bra på att agera på känsla. Förmodligen snappar jag upp saker omedvetet och som jag i ett senare skede kan sätta ord på. Men jag går nästan alltid på känsla först utan att veta varför tankemässigt.

Jag är bra på att agera på känsla. Förmodligen snappar jag upp saker omedvetet och som jag i ett senare skede kan sätta ord på. Men jag går nästan alltid på känsla först utan att veta varför tankemässigt.
Jag är också väldigt känslig för detta, men jag är sämre på att följa magkänslan.
Varje gång jag trotsat en stark känsla och följt hjärnan istället så sker det väldigt negativt saker istället. Jag måste tänka mindre och gå mer på känsla ibland!

Jag är också väldigt känslig för detta, men jag är sämre på att följa magkänslan.
Varje gång jag trotsat en stark känsla och följt hjärnan istället så sker det väldigt negativt saker istället. Jag måste tänka mindre och gå mer på känsla ibland!
För mig har det kommit med åren. Jag har väl tillräckligt många gånger fått bevis för att det jag känt stämmer. Det här gäller främst mänskliga relationer eller hur jag nu ska uttrycka det. Men jag fortsätter att, åtminstone i efterhand, försöka sätta ord på det. För annars blir det bara flummigt.

För mig har det kommit med åren. Jag har väl tillräckligt många gånger fått bevis för att det jag känt stämmer. Det här gäller främst mänskliga relationer eller hur jag nu ska uttrycka det. Men jag fortsätter att, åtminstone i efterhand, försöka sätta ord på det. För annars blir det bara flummigt.
För mig gäller det mest situationer, vad gäller relationer så går jag nästan bara på känsla, men inte i vissa situationer då jag trotsar en stark magkänsla. Sedan brukar det alltid gå åt helvetet.

jag har upptäckt att jag är riktigt bra på att laga mat (när jag väl har lust/orkar göra det :angel:)

Sedan är jag riktigt bra på att fickparkera och backa in på parkeringsplatser.

När jag har lust är jag bra på att baka, laga mat, baka kakor, tårtor, bullar, smörgåstårtor osv. Men bara när jag har lust, inte annars.

Förr, innan jag blev sjuk hade jag siffer och textminne, hade jag hört ett telefonnummer, ett registreringsnummer, en adress eller läst en text kunde jag minnas det för alltid. Jag hoppas att det minnet kommer tillbaka ju friskare jag blir.

Jag är bra på att lyssna, läsa kroppsspråk, på att lita på det jag känner och att vända och vrida på saker och se på det utifrån. Jag är bra på att tänka utanför boxen och hittar på andra sätt om det vanliga inte fungerar.

Jag har lärt mig släppa saker och ting istället för att låta det tynga mig.

Jag är envisare än synden och ger aldrig upp.

Jag är en obotlig optimist.

Jag skulle säga att jag har ett väldigt bra lokalsinne eller "vägminne". Har jag någon gång varit någonstans, oavsett hur slingrig vägen dit var, så hittar jag dit igen (även om det går år). Jag brukar chocka många med denna förmåga.

Mina "bättre sidor"
- Bra sifferminne
- Bra på "vardagsmatte" - Kan t.ex. räkna ut vad saker i butiken ska kosta innan kassören ens slagit in dessa.
- Bra på att göra flera saker samtidigt - kan t.ex. skriva på datorn och prata med någon samtidigt - utan att titta på datorn/vad jag skriver.
- Kan öht skriva på dator/mobil extremt fort - enligt min omgivning iaf :p

Jag är ganska bra på att måla naglar.
Jag är väldigt bra på att leta och hitta information på nätet, Kvittar om det gäller information, eller hitta materiella saker. Google is my friend.
Jag är bra på att hitta kreativa lösningar på problem. Inte alltid snygga lösningar, men fungerande.
Jag är också bra på att hitta parkering nära ingången till affärer. Dessvärre beror det väl på att jag är väldans lat.

Jag är bra på att laga mat och baka så länge det inte är en jäsdeg, vi kommer inte riktigt överens :cautious: Jag har bra lokalsinne och är ganska snabb på huvudräkning (pga åren på ICA). Jag är också bra på att läsa folk.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 192
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 723
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar