Som en av de TS har på ignore och enligt hennes utsago hatar henne (vilket inte är ett dugg sant) tycker jag att det är extremt obehagligt att Dagbok får användas för att spy galla över andra användare på det här sättet (för det är det som sker, indirekt).
TS har sin sanning vilket hon har rätt till men det finns ändå gränser för vad en får säga om andra. Jag kan också säga att min sanning (eftersom jag träffat TS) inte överensstämmer med hennes. Den objektiva sanningen (om det ens är något att eftersträva) ligger förmodligen någonstans mitt emellan.
Men jag kan faktiskt inte hålla tyst längre över den galla som sprids över mig och även över andra i den här tråden. TS välkomnades i mitt hem, det startades en dagbokstråd i samband med det där det antyddes att hon skulle vara inbjuden med armbågen och egentligen inte välkommen vilket sårade mig något enormt. Antingen är en välkommen hos mig eller så är en inte det, det finns inga olika nivåer. Min särbo hjälpte henne sätta upp hennes tält och försökte få henne att känna sig välkommen. Sedan kommer sådant här. TS pratar väldigt mycket om hänsyn men jag har då inte sett något av det från hennes håll.
Flera av oss som
@Wille har på ignore (inkl jag) var också inblandade i att se till att ambulansen kom dit när vi var oroliga för att hon skulle göra illa sig själv. Det är nämligen så en gör även om en är oense med någon. Även om det personen betett sig enormt illa mot folk. Jag kan ärligt säga att jag skulle göra det igen och jag hoppas verkligen TS får hjälp för sina problem. Men jag tänker f-n inte hålla tyst heller när det indirekt och direkt snackas skit om mig. Där går också en av mina gränser.