Jag förstår dilemmat och att det är jobbigt, men jag måste tyvärr ställa mig till skaran som säger att det nog är bäst om du lär dig stå ut. Jag tänker att det är lättare att lära sig nu, i lagom takt där du kan undvika dem så gott det går, istället för under de evenemang som det inte går att fira två gånger, typ dotterns student osv.
Vi hade det problemet i vår familj. Vi kunde inte ens planera vårt bröllop som vi ville utan att bli påverkade av makens föräldrars problem att ses. Nu låg det visserligen mer bakom än "bara" relationen dem emellan men när vi fått tjejerna så sa jag att nu fick dom allt lära sig att stå ut. Jag vägrar hålla två kalas och utesluta den ena parten från de stora "riktiga" kalaset bara för att dom har en dålig relation. Dop, skolavslutningar, konfirmationer, bröllop osv osv går inte ens att fira två ggr. Jag tänker att det är bättre för dig att ta och bita i det sura äpplet med en gång, för din dotters skull.
Jag vet inte om det varit otrohet el liknande inblandat men oavsett, så är det nog ett bra sätt att bearbeta det och komma vidare istället för som en av makens föräldrar som fortfarande, 35 år senare, är bitter.