Våran travar unghäst..

I

ikeline

Måste bara berätta omigår när jag å min sambo gick ner till ridhuset med våran travare han är tre år och har inte blivit hanterad så hemskt mycket då vi inte har hunnit med att hålla på med honom .
Han har varit tokig som sjutton och jätte rädd för allt .. Min sambos pappa skulle gå ut å gå med han och det slutade med en hjärnblödning å liggandes på akuten då han hade rest sig å slagit till honom så han for i backen .
Saken till den hör att hans far är ganska rädd för hästar å det va så idiotiskt att han skulle hålla på med honom kunde bara sluta på ett sätt men det tänkte ju inte han på å han gjorde det när vi inte va hemma !
Men så igår så gick vi ner till ridhusen å så började jag gå runt lite med honom med en slak longerlina så han fick kolla runt lite ..;)
Sen så började jag få lite kontakt med honom han sökte sig till mig å då började jag å backa honom lite .. det va skita konstigt tyckte han men backade ett steg.. å då berömmde jag honom jätte mycket
.
Sen så backade jag ett steg å då följde han efter mig:) :angel:
Så prövade jag med att han skulle följa mig och det gjorde han klockrent ... helt på slak lina bad jag honom å flytta på rumpan genom att jag tog ett par steg åt sidan så gjorde han det !!:banana: :D Jag vatt jätte paff å berömde honom jätte mycket så fort han gjorde rätt..
Det va precis som om han hade gjort det hundratals gånger innan .. men det har han ju inte.. Så till slut så sänkte han ner sitt huvud å tittade på mig å började tugga lite lugnt å förnöjt .. Jag blev så himla överlycklig så det finns inte..fy fan vilken skänsla det va !
Han hade kagt över rollen till mig på en gång .
Vi filmade lite med mobilen så ja måste bara hitta ett program som läser den filtypen så ska ni få se honom in action..;) :D
Så nu ska vi gå ner till ridhuset ett par gånger å hålla på med detta å till saken hör att han va ju verkligen helt coooolll lugn har han ALDRIG varit innan Både jag å min sambo va helt förvånade .
Han tyckte ju att speglarna va ju häftiga annars så brydde han sig inte om något .. Så Lycklig blev jag !!!!
 
Sv: Våran travar unghäst..

Låter intressant, ja har själv en tvååríg travare.
Har ni en varmblodig travare?
Hur långt har ni annars kommit i utbildningen, när tänker ni köra in hästen?
Vill gärna veta mera om era funderingar...:)
 
Sv: Våran travar unghäst..

Jo han är efter våran Hingst som heter Rang och meningen med honom är att vi ska köra in honom å träna honom men han har varit så pillrig huvudet så det har inte gått så bra .. Han är jätte mycket tömkörd å haft vagn bakom sig men det ville han verkligen inte Han sparkade sönder hela vagnen tyvärr . hästen klarade sig utan några som helst skador men vagnen va ju bara tt slänga . Sen har han varit totalt stollig så han har fått vila lite å vi har inte riktigt hunnit med honom. men vi tänkte hantera honom från början igen å börja om från start med tömkörning å så .. Så får vi se om vi får han i vagn ..
Hans pappa Rang är efter Shibur å mamman Toucht of quene är efter embassady Lobell.
Bägge hans föräldrar har varit ganska rädda av sig så det har dom nedärvt i honom.. men men vi får se lite hur det går..!

Vad har du för travare stam mm å vad har du tänkt dig med hon/han..?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: Freazer
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 929
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp