Våra katter *bildbomb*

Sv: Våra katter *bildbomb*

Tack! Ja, tycker också han är väldigt fin! kunde varit roligt å ställa ut honom, men tror nog han känner sej lite färdig med sånna saker, vil nog bara vara myskatt nu :)

Han skulle nog vinna då!:love: A dte är klart:)

Hehe, ja. Han är ju redan Grand Champion då.. Från tiden i australien.. Lite fler bilder på mina små älsklingar :)

066.jpg

Tobbe

050.jpg

054.jpg

Nyfikna katter

har du dom i bur?:o Tack så mkt för bilderna de är verkligen söta dina katter!:d Så vackra ögon han hade!:love:

Stämmer, om dom är ute så är dom i bur. Har aldrig gått løsa dessa, huvudsakligen innekatter och trivs bra med det. :)

jaha... då behöver man inte vara rädd att de ska bli överkörda eller nåt! Det är jag väldigt rädd för eftersom vi inte bor långt från en stor väg :crazy:...men Max skulle inte klara av att vara innekatt. det beror väl på vad det är för individer också...

:)

Jaaa!! coolare katt har jag då inte sett med det namnet xD

Heter du Beatrize med Z?:) Ja det är ju iaf ett snyggt namn! ;) Jag heter Beatrice jag med:Dhaha

Här är våra katter:

Isolde
Ganska precis 1-årig huskatt, otroligt störig (nja, mer än andra katter i alla fall) och kallas därför även för 'Hörru' (av Husse) och 'Störot' (av min kompis). Men mattes smeknamn är 'Bebis' :love: Hennes favoritsysslor är att jama utan att själv veta varför, jävlas med matte och husse, leka med kartong och plast och vara helt underbart söt. Isolde kommer från kattföreningen Livlinan.

strot.jpg

Isoldemedmantel.jpg

Hon hade själv skaffat sig en mantel och blev sur när matte tog bort den och gömde plastpåsen.

Zimba
En ungefär 3-årig huskatt. Han är otroligt gosig och supersnäll. Tycker fortfarande att det är lite läskigt att bli upplyft och kan ibland bli lite rädd om man går för snabbt emot honom. Hans främsta försvar är att lägga sig på sidan och visa magen - så man ska gosa med den och inte göra något annat dumt! Hanterar Isolde väldigt bra och finner sig i det mesta. Zimba kommer från kattföreningen Akutgruppen, som vi också är akuthem åt (det var så vi fann Zimba, vi hade turen att få vara akuthem åt honom).

Zimba.jpg

frsvar.jpg

Det är såhär man försvarar sig...

Pysan
Akuthemskatt som väntar på ett alldeles eget hem! Hon är en halvskyggis som helst iakttar på avstånd, men ibland kan hon vara riktigt busig.

pysan.jpg

Och på fredag kommer det förmodligen en liten Galanthis...... :D

Mina missar:

Tindra, huskatt, född 2000. Hittade henne på annons.

Tindra.jpg

(Turbo) Urban, huskatt, född 2002, f.d vildkatt

Urban1.jpg

Junior, huskatt, född 2003, tog tillfälligt hand om honom för 4 år sedan....

Glaesirbetar30april2006126.jpg

S*Ylvali's Jason, Helig birma, född 2005, skulle bara "titta på honom" när han var 10 veckor...

Jason.jpg

*kl*

Jag har en liten uppfödning av Helig Birma och här är mina ögonstenar:

kattblogg

S*JaBaDaBaDo's Kornell (Nelly)
Brunmaskad
Född 2007-04-18
Min lilla docka och våran stora utställningsstjärna! Hon väntar sin första kull nu i slutet av augusti.

tia3.jpg

S*Eikefjord's Tequila Rose (Tia)
Brunmaskad
Född 2007-06-07
Denna lilla pärla behöll jag från våran första kull, hon har precis fått sin första kull med två små ulltossar som idag fyller 2 veckor :love:

siri_080701_2.jpg

DK*Wehnert's Dario (Leo)
Lilamaskad
Född: 2008-03-11
Leo är det senaste tillskottet i familjen (bortsett från kattungarna). Han är importerad från Danmark och ska bli våran nya avelshane om allt går enligt planerna. Världens mysigaste katt, han beter sig som en trasdocka och spinner så fort man tittar på honom!

mars08-1.jpg

S*Top Team's Four Roses (Ebba)
Bruntabbymaskad
Född: 2007-04-14
Ebba var tänkt som avelshona, tyvärr fick hon två missfall och dom konstaterade därefter att hon hade cystor i livmodern så hon är numera en lycklig kastrat.

siri_080701.jpg

Petrus (Samson)
Brunmaskad
Född: 2006-10-30
Samson är min "lilla" nallebjörn. Han är våran första avelshane men lever nu även han livet som en lycklig kastrat som får göra Nelly sällskap i utställningsburen.

Dom två minstingarna:
Födda 2008-07-17
Brunmaskade
center1,5_2.jpg
cia1,5_1.jpg

S*Eikefjord's Centenario (Center) & S*Eikefjord's Herencia (Cia)

*kl*

Totte 6år
Hittekatt som jag föll för direkt i karantänen på katthemmet. Då ca 3-4 mån gammal, hittades vandrande på en byggarbetsplats vid Essingeleden. Svartsmoke/vit, fet, mullrar som en moppe när han spinner och kan morra som åska om han är riktigt förbannad. Klumpig, kelig som tusan och inte direkt den mest diskreta katt... ;) Får panik om han ser botten på matskålen och börjar då skrika och svansa runt. Väger ca 7kg.

Gusten 6år. Hittades dumpad i en transportväska tillsammans med sin mamma utanför en kontorslokal i Rinkeby när han var ca 3 månader. Han var i dåligt skick i hängde lealös i mina armar hos veterinären. Jag jobbade som volontär på Stockholms katthem och tog hem honom direkt som sällskap till Totte. Goare katt får man leta efter! Mattes lilla gullegris. Mild och kelig, väldigt försiktig. Men en grym jägare!! Väger ca 4kg, väldigt slank och atletisk.

Nytillskottet Chaplin 13 år, chinchillaperser. Min nya sambos katt.
Har bott med husse sedan han var kattunge och är sjukt bortskämd! :D Har lindat sin husse runt lilltrampdynan. Man får inte lyfta honom, pilla på svans/bakben, vissla inomhus, springa inomhus, mumsbitar får inte serveras i för stora bitar och han äter inte från hand, gillar vitt bröd men ska då serveras ärtstora bitar ihoptryckta så de är lättuggade. Han gillar: husse, kattmynta och att bli kliad på bröstet (dregglar så pälsen tovar ihop), kyckling och lådor/kartonger.

Det är inte helt okay att visa vackra bilder på Birmor..... (det gäller även dig Glaesir fra Skumstödum). Helig Birma och Devon Rex är raserna jag är svagast för. Devon-behovet kommer att stillas snart, men jag har inte plats för en Birma också.

Och så länge jag inte har en Birma får man inte visa jättefina bilder på Birmor - okay? :D

:rofl::rofl:Underbart! Din beskrivning av Totte låter exakt som en beskrivning av min Urban! Dessutom är de ju lite lika till utseendet!

Hehe! Tack. Ja Totte är ett riktigt original, han älskar alla och alla älskar honom. Han är helt lealös i kroppen och man måste använda båda armarna för att lyfta honom, annars "rinner" han ner på golvet igen. Han sover väldigt gärna på min mage och räknar då fullt med att jag ser till att han inte rullar av. I soffan sitter han gärna som Al Bundy och pöser stolt med sin stora mage. Skrattar man åt honom då så pausar han i tvätten och blänger på en med sina stora ögon... :D Han älskar ungar och lägger sig gärna bredvid bebisar i barnvagnar och spinner för fullt. Han är cool och kung i kvarteret, men inte för att han slåss utan för att han är för macho att ens nedlåta sig till notera "ungtupparna" som muckar med honom. Han ignorerar dem och lägger sig högst upp på de höga stenarna med frambenen i kors och bara.... jäser. Kung liksom. :p Världens goaste katt.

Hundar gillar han INTE. Dem jagar han om han får tillfälle. Det tog tid innan katterna accepterade min första golden (är inne på min andra nu), som tur var så var hunden för "glad/dum" för att ta illa upp. Hon älskade uppmärksamheten även om den bara bestod av örfilar och käftsmällar. *skrattar*

Ja jag gillar den bilden skarpt (är inte jag som tagit den), speciellt hans morrhår, dom ser huuuur långa ut som helst :D

Liknande trådar

Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 056
Senast: Emine
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 360
Övr. Katt Sedan en vecka har jag en inneboende i stallet. Ett stycke katt som aldrig tidigare synts till i byn och inte tillhör någon av de andra...
43 44 45
Svar
881
· Visningar
80 121
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 478
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama