Sv: Våra katter *bildbomb*
*kl*
Totte 6år
Hittekatt som jag föll för direkt i karantänen på katthemmet. Då ca 3-4 mån gammal, hittades vandrande på en byggarbetsplats vid Essingeleden. Svartsmoke/vit, fet, mullrar som en moppe när han spinner och kan morra som åska om han är riktigt förbannad. Klumpig, kelig som tusan och inte direkt den mest diskreta katt...
Får panik om han ser botten på matskålen och börjar då skrika och svansa runt. Väger ca 7kg.
Gusten 6år. Hittades dumpad i en transportväska tillsammans med sin mamma utanför en kontorslokal i Rinkeby när han var ca 3 månader. Han var i dåligt skick i hängde lealös i mina armar hos veterinären. Jag jobbade som volontär på Stockholms katthem och tog hem honom direkt som sällskap till Totte. Goare katt får man leta efter! Mattes lilla gullegris. Mild och kelig, väldigt försiktig. Men en grym jägare!! Väger ca 4kg, väldigt slank och atletisk.
Nytillskottet Chaplin 13 år, chinchillaperser. Min nya sambos katt.
Har bott med husse sedan han var kattunge och är sjukt bortskämd!
Har lindat sin husse runt lilltrampdynan. Man får inte lyfta honom, pilla på svans/bakben, vissla inomhus, springa inomhus, mumsbitar får inte serveras i för stora bitar och han äter inte från hand, gillar vitt bröd men ska då serveras ärtstora bitar ihoptryckta så de är lättuggade. Han gillar: husse, kattmynta och att bli kliad på bröstet (dregglar så pälsen tovar ihop), kyckling och lådor/kartonger.