Våra katter *bildbomb*

Sv: Våra katter *bildbomb*

S*Ylvali's Jason, Helig birma, född 2005, skulle bara "titta på honom" när han var 10 veckor...

Jason.jpg

Det här är en av de snyggaste katter jag sett dock. Har sett bilden förut och hajjade till.

Passar på att visa min mammas ragdollhane, Elmo. Ca 7-8kg och idag ungefär tre år tror jag.

Photo_48259_554750.jpg

Photo_48259_555382.JPG

Och det här är min mormors katt, hälften helig birma men med okänd "fader". Texas 1 år. Hona.

Photo_48259_604160.JPG

Nu skrattar jag så att jag håller på att skrämma slag på katterna! Totte blir bara mera och mera Urban!
Lägger in en bild till på Kung Urban!

KungUrban.jpg

Vad fin Max var. :)

Den här grabben, som konstigt nog heter Silver (;)), är född nån gång i augusti/september 2003. Äkta bonnakatt. :D Vi hade avlivat vår gammelkatt (18 år) på våren samma år och mamma ville absolut inte ha någon ny katt. Brorsan tyckte dock att hon skulle följa med ut till hans flickväns gård och titta på deras kattungar. Behöver jag säga att mamma var fast sen? :angel: Och hon har inte ångrat sig en minut. Silver är verkligen en rolig katt och älskar att busa. Man kan jaga honom runt i halva huset och när man slutar följa efter honom så kommer han tillbaka och vill se var man tagit vägen. Sen kan man springa efter honom lite till.

21798126.jpg

22105211.jpg

21798130.jpg

Vi har även en inflyttad katt som har valt att bo här alldeles själv. Han kom hit under sommaren 2004 och eftersom han var öronmärkt och hade halsband så letade vi upp ägaren. Det visade sig att katten varit innekatt när ägaren bodde i stan, sen hade de flyttat till vårt samhälle och låtit katten gå ut. När han kom till oss hade han varit hemifrån i 1½ år. Ägaren blev så glad att h*n grät i telefonen. Katten blev hämtad, men en vecka senare var den tillbaka igen. Ägaren var svår att få tag på, så det gick nån vecka innan katten blev hämtad igen. Efter ytterligare nån dag så dök katten upp hos oss igen och när vi äntligen fick tag på ägaren så var h*n rätt sur och tyckte att "katten vet vägen hem, han kan gå själv". Sen dess har katten bott hos oss.

Vet inte hur gammal han är, men gissar på 10-11 år. Bonnakatt det också och heter Batti (döpt efter nån fotbollsspelare tydligen). Han är inte alls lika rolig som Silver utan vill mest ligga och sova. Inte konstigt han blir så tjock... Svårt med en katt av var storlek, en som behöver mycket mat för att inte gå ner i vikt och en som ser ut som en boll... :crazy:

Batti i sitt sommarhus:
22226711.jpg

19978366.jpg

20830057.jpg

aaaa, jag dör! katt nummer 2 var ju hur sööt som helst!!!!

Här är min katt Bodil. Hon är 2 år och jag fick henne från ridskolan, eftersom den andra katten jagade iväg Bodil från stallet.
Bodil kom till stallet på just Bodil dagen, därav namnet. En ridlärare skulle åka iväg och hämta en ponny som vi köpt och i stallet hade de en liten kattunge. När ridläraren utbrister "åh, vilken söt kattunge" får hon svaret: "ja, tyvärr ska vi skjuta den idag". Inget annat alternativ fanns såklart än att ta med Bodil till ridskolan.;) Sagt och gjort, och där var hon ett halvår innan hon kom till mig.

Jag ångrar inte en sekund att jag tog med henne hem!:love:

Herregud vad din Silver är lik min Zimba. Trodde först att det var min Zimba du hade bilder på :D

Haha, har ett svagt minne av att du sagt det förut..? Eller så var det någon annan och jag är ute och cyklar. :p

Tror inte att det var jag, kommer inte ihåg att jag tyckt att någon katt sett ut som mina katter hittills hehe. Har en svartvit hona - men alla dessa svartvita katter brukar ju skilja sig i teckningen på ett eller annat sätt.

Men just Silver och Zimba hade allt på samma ställe (dock ganska vanligt utseende ändå..). Just den där ljusa hakan och ja, allt :D Väldigt fin katt du har måste jag säga ;)

Jag orkar inte lägga upp en massa bilder, men ni kan få ett ganska skojigt klipp på min knaskatt som älskar att .. sova.
Spelar nog ingen roll vad som stör honom. :angel::D

http://uk.youtube.com/watch?v=5zJ4x1e8EpM

Och ligger det saker i vägen så bara sparkar han undan dem och somnar om.:rofl:

HAHA din katt var ju bara för cool, + att din tvättmaskin inte skakade lite!!:rofl:

Har ni eller brukar ni bada/duscha era katter? Hur gick det?:rofl:

Här är min lilla älskling,Sune.Han är väl ca 8 veckor eller nått.
Blandning mellan skogskatt/mecks eller nått sånt(sånna utan svansar).Han,hans tre syrror och mamman låg vid stallet,där bonden kör med sina traktorer!Och det var massa taggtråd runt omkring dom.En dag så såg vi dom tre kattungarna och sin mamma.Jätte söta,vi kelade och mös lite med dom,sen gick dom upp till sitt "bo" och vi följde efter dom.Där under en planka så låg lille Sune,alldedes för svag för att följa med sin familj ut och när dom andra diade så låg han hos mig.Jag satte dit honom men han diade inte.Alla han syskon var typ dubbelt så stora som honom.
Han hade ögoninflammation så att han inte såg på ena ögat och skabb i öronen så att det var helt "tätt" i öronen.Och maskar i rumpan.
Han var helt klart nära att dö.Så vi tog hem honom och fixa allt,avmaska,tog bort allt skabb ögoninflammationen är borta osv.
Och nu äter han ca 3 paket mat om dagen!Springer och leker,fast han är nog inte helt frisk fysiskt,han springer som en kanin!:P Han är otroligt mammig mot mej..:)

Det är nog den goaste katt jag någonsin haft:love:

DSC00493.jpg

DSC00515.jpg

En bengal, en sphynx, en devon och huskatt? Åhhh :love:

Här kommer våra hårbollar.

S*Oldtwosn Aini. Brun bicolour som fyllde 1år i april. Lycklig kastrat som älskar koppelpromenader. Vi har tagit våran första utställningstitel (Premier) med jättefin kritik på utställningarna. Vi får se hur långt hon kan gå, om hon inte lessnar såklar.

På första snöpromenaden i vintras.
snopromenad29.jpg

Utser middagen med husse.
snopromenad34.jpg

Visar upp sig i skogen i våras.
varpromenad12.jpg

På promenad idag.
22831480.jpg

22831481.jpg

Liknande trådar

Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 056
Senast: Emine
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 360
Övr. Katt Sedan en vecka har jag en inneboende i stallet. Ett stycke katt som aldrig tidigare synts till i byn och inte tillhör någon av de andra...
43 44 45
Svar
881
· Visningar
80 121
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 478
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama