Våra blivande dressyrhästar

Tror min häst har missuppfattat att han ska bli dressyrhäst....2:a gången han ser bommar o han är lyrisk.

4_55379c73ddf2b362c7745361.jpg
6_55379c7be087c335c57a6f5e.jpg

7_55379c7fe087c335749a8561.jpg

1_55350708e087c33576f84b12.jpg

Öh, min fina häst har helt plötsligt blivit raggig och gänglig igen. Han har växt ganska mycket på ett par månader, och då är han ändå 4 år nu.
66D73715-C0A1-49C2-8995-A81750630B30_zpsbkbhfrp8.jpg

Jo, jag får väl kanske rycka manen...:angel:

Stackarn har inte haft en lätt vår. Först sparkar min andra (idiot)häst honom på näsan - vilket inte har lett till några tråkighetet tack och lov. Sen nu för några veckor sen kom vi igång så smått igen, ganska mycket markarbete och lite, lite ridning, men så blev han och två av de andra förkylda. Ingen feber, men rejält hängiga, lite hosta och genomskinligt snor.

Nu tänkte jag flytta honom tillfälligt till en kompis som har ridhus så vi kan komma igång, men är tveksam pga hans växande. Får se lite hur han tar sig nu på gräs. Snäll och go är han iallafall!

Nämen va kul! Jag förstår att hon satsa så det ska bli spännande att följa honom! Förhoppningsvis ska jag kunna rida för henne i framtiden också :)

Vad kul om du kan träna för henne, det är lite långt för mig då jag utgår från Kalmar, annars hade jag gärna gjort det också.:) Hon är extremt noga med sina hästar så jag är övertygad om att han kommer få den bästa omvårdnad man kan tänka sig.:)

Vad kul om du kan träna för henne, det är lite långt för mig då jag utgår från Kalmar, annars hade jag gärna gjort det också.:) Hon är extremt noga med sina hästar så jag är övertygad om att han kommer få den bästa omvårdnad man kan tänka sig.:)
Jag utgår ifrån Södra Öland! :D Kanske vi kan få henne hit om vi har ett gäng att rida för henne.

För att hålla mig lite till ämnet så har jag nu anmält vår treåring till treårstest, lite pirrigt redan!

Tar fram den här tråden lite med en film.

Min treåring som är totalt överladdad, har vilat drygt en vecka och går i en liten hage ensam pga ringorm. Men trots all energi är han som ett lamm att greja med :love:

Skickar med lite bilder också från hur glad han blev när han fick komma hem till liten gräshage efter att ha gått i grusruta 6 veckor :p

På söndag går treåringen sitt genrep, ska bli spännande att se henne :)
Femåringen går o skrotar i hagen, benet bra så ev hämtar ryttare henne i nästa vecka. Hoppas verkligen det så hon får börja arbeta - hon är bra knubbig nu efter att ha gått med ettåringarna. Ja och ettårsstona bara äter och är håriga o skitiga.. Som småhästar ska vara såhär års :)

en bild på henne också
Gud så fina hästar du får fram! Jag får köpa min framtida stjärna hos dig någon dag ;)
Tack snälla :) Hon är dock inte min uppfödning utan inköpt som föl för en framtid som avelssto MEN jag råkade få med hennes mamma och hon själv kommer få föl så välkommen att handla i framtiden :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka