Våra blivande dressyrhästar

@Gabby_Ossi Ja, det är Thea som är mamma!! :love:
24395_415609694277_4584278_n.jpg

Fransen har gjort sitt treårstest. Vissa delar gjorde han med bravur, andra kan vi bara sucka och skaka på huvudet åt....

Såhär ska INTE lösgaloppen se ut...
FB_IMG_1431374017182_zpsnfigwlly.jpg

Där rök tyvärr det diplom som han hade fått om han bara visat den fina bärighet han faktiskt har.
Poäng:
Typ 8
Huvud,hals,bål 7 (omusklad hals)
Extrimiteter 8
Skritt 8
Trav 8
Galopp 7
Teknik hopp 6
Temp. hopp 6

Väldigt trött på ridprovet som gjordes på ytan 17x40 m med väldigt djup, tungt och halt underlag. Glad att vi lyckades att inte gå omkull!

FB_IMG_1431374030238_zpsuk3gp0ae.jpg

FB_IMG_1431374053704_zpsagxumeky.jpg

FB_IMG_1431374070512_zpsw8ka5h4v.jpg

De fina bilderna är tagna av @Victovie - uppfödare!

Här är lite trav-video från vår träning i helgen, vi jobbade på galoppfattningar sen också men det fastnade inte på video, men duktig var hon!

Jag ska minsann komma igång och rida min buse ordentligt nu:eek::nailbiting:

Har ikväll bestämt med en tjej (utbildad och jadajada) som kan tänka sig att hjälpa mig och komma ut till mig. Men hon vill att jag ska rida, som hon själv uttryckte det trodde hon att det blev bättre för att han känner mig, plus att jag inte behöver "göra om" efter inridningen sen. Jag sa som det var, att jag känner mig osäker och inte vill skrämma varken honom eller mig. Men hon ska komma hit nästa vecka och kika på oss - vilket känns spännande, och lite läskigt. Så får vi se, litar jag på tjejen kan det säkert bli bra, jag kan få stödet jag behöver och kan jag bara komma igång är jag varken orolig eller rädd som ryttare.

Jag tror att han blir glad iaf, han är så arbetssam:love:

Min treåring är iväg på utbildning/tillridning och har varit där en månad nu. Ska vara kvar en vecka till iallafall. Tyvärr inga ridbilder utan blir tömkörningsbilder istället :)

Med en sådan snygg häst som dessutom ser ut till att kunna röra sig hoppas jag verkligen att ni satsar mot mkt högre än LC.
Falsterbo låter som en bra och mycket rolig början! :)

Med en sådan snygg häst som dessutom ser ut till att kunna röra sig hoppas jag verkligen att ni satsar mot mkt högre än LC.
Falsterbo låter som en bra och mycket rolig början! :)

Tack för dom snälla orden. :o:D Vi får väl se vart vi hamnar i framtiden men tyvärr har jag inte dom bästa förutsättningarna för en satsning så får väl kanske ta mig en funderare ifall han skulle passa bättre i händerna på någon annan :grin:

Får ju såklart göra ett inlägg här med nu då när jag äntligen har häst igen :)

Blivande dressyrhäst...
Oldenburgare, sto f-2011, e: Bordeaux ue: Pik Noir.
Inriden i vintras och inte så mycket riden alls egentligen, men lite grundad så det är bara att bygga vidare i lugn och ro.
Det jag har med mig från provridningen är iallafall att det är en mycket arbetsvillig häst, hon vill framåt och bara matar på och VILL.
Jag är supertaggad på att komma igång och lära känna henne :D

dsc_0088_5560e6fc9606ee5ffa666b94.jpg

dsc_0085_5560e6faddf2b3507ba0ec30.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka