Våra blivande dressyrhästar

Får ju såklart göra ett inlägg här med nu då när jag äntligen har häst igen :)

Blivande dressyrhäst...
Oldenburgare, sto f-2011, e: Bordeaux ue: Pik Noir.
Inriden i vintras och inte så mycket riden alls egentligen, men lite grundad så det är bara att bygga vidare i lugn och ro.
Det jag har med mig från provridningen är iallafall att det är en mycket arbetsvillig häst, hon vill framåt och bara matar på och VILL.
Jag är supertaggad på att komma igång och lära känna henne :D

dsc_0088_5560e6fc9606ee5ffa666b94.jpg

dsc_0085_5560e6faddf2b3507ba0ec30.jpg

Gud så fin! När hittade du henne? :love:

Gud så fin! När hittade du henne? :love:

Runt påsk, men det har varit lite väntan och "leveranstid". Hittade en lös benbit på besiktiningen och så opererades den bort ett par dagar senare. Sedan har vi väntat på att boxvila m.m. ska vara över, och i tisdags besiktades hon om -och igår hämtade vi. Hon är inte riden nu men har gått i vanlig hage + longerats lite. Så vi kommer smyga igång lite fint.

Blivande dressyrhäst...
Inriden i vintras och inte så mycket riden alls egentligen, men lite grundad så det är bara att bygga vidare i lugn och ro.
Det jag har med mig från provridningen är iallafall att det är en mycket arbetsvillig häst, hon vill framåt och bara matar på och VILL.

Verkligen jättejättefin!! :love: Stort lycka till nu! :)

Blivande dressyrhäst...

Så vacker hon är med det fina huvudet!

Tack, nej, jag behöver ej snokremmen, testade tränset för första gången, precis köpt det, tyckte det var smidigt att man kunde dra bort snokremmen så därför jag köpte den :)

Jag gillar också träns där man kan ta bort snokremmen och få en snygg engelsk nosgrimman. Tränset är ursnyggt och nosgrimman maffig.

/Lizzie

Jag har som nån kanske kommer ihåg våndats över att min häst är så tunn, hon avmaskades i höstas och sen även i januari, då hade hon blodmask, och blev mycket bättre i pälsen efter avmaskningen. Fick rådet att göra nytt träckprov till våren. Det gjordes igår och tamigsjutton, hon har nästan lika mycket nu, enligt veterinären så var det nästan väntat eftersom maskeländena går i ide. Så nu har jag fått ny dos och hoppas att hon ska kunna bli tjock och fin i tid till kvalitén, håll tumme för mig!

Vi var ute på skogspromenad idag.
3_5565c8442a6b2267b3d45602.jpg

6_5565c8479606ee3b2768ff17.jpg

15_5565c84fe087c34e5c277fd7.jpg

Bilder copyright

Du som fotar så fint och proffsigt osv sen alltid . Du vet att en kommentar utanför bilderna ang copyright är helt meningslös ? Du måste minst ha copyright inplacerade textmässigt och i rätt format på själva bilderna för att ngt sånt ska vara relevant /giltigt .

Food for Tought allmänt :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka