Våra blivande dressyrhästar

Tiden går så ruskigt fort! Suddig grå höstbild på två av våra framtida dressyrprinsessor. Grace OnTheRocks som snart blir fem år! Vid sidan sin son Glitch OnTheRocks. Sen Tuschomie som snart blir tre år, som sagt tiden går väldigt fort!

kan vara bra att lägga in bilden också
10455152_10204933453117809_534663570078524381_n.jpg

Nu har jag hämtat hem min lillfjant från unghästberidaren. Hon har gjort ett toppenjobb med honom som vanligt:)
Eftersom jag inte får rida på ett antal månader har jag tänkt fram och tillbacka på hur jag ska lösa det med motionering av pållen. Ett tag funderade jag på att sälja men det har löst sig med ryttare så jag slipper sälja. Och glad som en lärka är jag:D

Fixade en film medans han stod där i försäljningssyfte. Det är inte jag som rider .

@Evolution underbart att äntligen få sitta på sin häst. Jag hajade till när jag såg din bild trodde det var jag som satt där:o På din bild är vi ruggit lika, tillomed min son undrade vad det var för häsr jag satt på:D Läskigt.

Jag har börjat pyssla ordentligt med min lillfjant. Dels har vi promenerat själva (han har aldrig varit själv innan) och jag har tagit med honom som handhäst när jag ridit mitt sto. Nu har jag testat att longera honom med sadel och träns, hittade en gammal syntetsadel i sadelkammaren som inte var min, men va tusan :D

C1A48A8C-0624-4C4A-AEC3-D227CA47F2AD_zpsz7zuodq3.jpg

Såklart var han jättesnäll, han har pysslat med detta innan, men man vet aldrig. Runt jul tänkte jag börja sitta på honom och rida runt lite.

Tillägg, han pysslar väldigt mycket med bettet upplevde jag. Antagligen är det ren ovana, han har ju ändå inte hanterat på ett tag trots att han haft träns på sig innan. Men han har också ganska stora vargtänder som vi tänkte ta bort, frågan är hur jag vet att det är vargtänderna som spökar?

Nu har jag hämtat hem min lillfjant från unghästberidaren. Hon har gjort ett toppenjobb med honom som vanligt:)
Eftersom jag inte får rida på ett antal månader har jag tänkt fram och tillbacka på hur jag ska lösa det med motionering av pållen. Ett tag funderade jag på att sälja men det har löst sig med ryttare så jag slipper sälja. Och glad som en lärka är jag:D

Fixade en film medans han stod där i försäljningssyfte. Det är inte jag som rider .

Han ser riktigt fin ut! Attans att jag inte köpte honom som 1åring när jag blev erbjuden ;)

Ja du @Waco vilken tur för mig att du inte köpte:D Han har blommat sent min grabb.

Din lille Frans ser stor ut. Jättefin och duktig:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka