Våra blivande dressyrhästar

Storm är nu uppstallad. :love:

56e7ae40-b6eb-496e-8654-add9163dabb4_zps968ea697.jpg~original

Hon har fått ett tunt stalltäcke. Trodde att jag hade ett regntäcke från Bucas i garaget med det var borta! Så jag får väl åka och köpa ett imorgon. Hon rullar sig nämligen i lervälling varje dag... Så det går inte att ha henne otäckad om jag ska göra något med henne. Nu går hon ju även med mer vuxna kompisar och de har täcken på sig utan problem, så det borde gå. (Hennes hagkompisar är annan tvååring, sen är det tre stycken treåringar, en fyraåring och en äldre dam.)

8ca20f67-a497-49a5-bdaa-bf4dd7b322a6_zpscf3ced9e.jpg~original

Operation bleka svans pågår igen. Leran, bajs och brunst gjorde den brun igen... Fick dock klippa av den igen då den för andra gången i år för att den släpade i backen. :) Skulle önska att manen var lika tjock! Fölungarna har ätit på den så mycket.

Hon har fått ett tunt stalltäcke. Trodde att jag hade ett regntäcke från Bucas i garaget med det var borta! Så jag får väl åka och köpa ett imorgon. Hon rullar sig nämligen i lervälling varje dag... Så det går inte att ha henne otäckad om jag ska göra något med henne. Nu går hon ju även med mer vuxna kompisar och de har täcken på sig utan problem, så det borde gå. (Hennes hagkompisar är annan tvååring, sen är det tre stycken treåringar, en fyraåring och en äldre dam.)

Operation bleka svans pågår igen. Leran, bajs och brunst gjorde den brun igen... Fick dock klippa av den igen då den för andra gången i år för att den släpade i backen. :) Skulle önska att manen var lika tjock! Fölungarna har ätit på den så mycket.

Så fin hon är!

ja gud vilken lång svans för sin unga ålder hon har! Hollies har ett tag kvar tills den behöver klippas :D

Hon börjar fylla ut nu och växer jämnt o fint, lite lustigt med tanke på att hon växte så väldigt ojämnt som föl-1½ åring....!

10678776_10152504998136344_672032123295346531_n.jpg

Senast ändrad:

Fin hon är!
Måste göra något med min 2 årings svans också! Den är TJOCK och lång så med massa blöt lera så blir den ännu tyngre och längre. Får spola av den, klippa och dränka den i glansspray sen ;)

Tack snälla :) Han är helt underbar! Snällare häst får man leta efter :love: men han är otroligt pigg och framåt, och lite busig, det är ju mycket blod i han. Men som sagt, genomsnäll :)

Hur är din stjärna?

Min är också otroligt pigg o framåt (fattar knappt vart all energi kommer ifrån). Tur din är genomsnäll med tanke på storleken :angel:
Min är också väldigt snäll men finns en hel del temperament som kommer fram när vi tycker olika. Men när vi väl vill samma sak är det en fröjd!

Min är också otroligt pigg o framåt (fattar knappt vart all energi kommer ifrån). Tur din är genomsnäll med tanke på storleken :angel:
Min är också väldigt snäll men finns en hel del temperament som kommer fram när vi tycker olika. Men när vi väl vill samma sak är det en fröjd!

Låter precis som min också (har också en e. JJ Rayban, presenterad längre bak i tråden)! :D Energin verkar aldrig ta slut och hon är väldigt ambitiös. Däremot en hel del nerv och temperament. ;)

Fin hon är!
Måste göra något med min 2 årings svans också! Den är TJOCK och lång så med massa blöt lera så blir den ännu tyngre och längre. Får spola av den, klippa och dränka den i glansspray sen ;)

Typ så har jag gjort med. Funderar på att klippa 10 cm till så att man slipper ha helt lerigt i topparna hela tiden. :yuck:

Storm fick hoppa sockerbitar idag, totalt kravlöst bara för att hon ska tycka att det är kul. Andra gången hon hoppar något högre än ett kryss. Känner mig dock sent ute med hoppningen, så det lär inte bli något treårstest om det går på våren. Ev. om det finns något till hösten men annars lägger vi det på hyllan. Hennes ena framben är ganska fult också på grund av det fula överbenet. Bedöms det på treårs?

Jag tror att hon fått som mors hoppförmåga. :)

D0B194AD-F10C-4801-8B82-58D5BCF74D7A_zpscsagwjtk.jpg

DCB11822-9BD6-48D4-B373-8A2034B7C1DF_zpsycd3glwl.png

Mammahäst hoppade fint hon med.
IMGA1762-1.jpg

@Springsteen, jag visade aldrig min ponny på treårs, men däremot på kvalitén nu när hon var fyra, en av punkterna de bedömer på exteriörbedömningen är benen, men frågan är hur nära de tittar på det, både på kvalitén och på sommarpremieringen vi har varit på stod domarna en bit ifrån, så det beror väl lite på hur tydligt det syns. Min hoppade dessutom som en kratta på sommaren när hon var två, vi la ner löshoppningen helt för hon var inte alls mogen, sen provade vi igen på våren när hon fyllde tre, och då hade polletten trillat ner och hon fattade poängen direkt. För oss har både treårstesten och kvalitén för ponny gått i september. :)

Vilka fina hästar ni alla har :love:

Min tvååring är hoppstammad, men vi kommer nog rikta in oss på dressyr så vi hoppar in i den här tråden :)

Fio e. Fetcher N - Feliciano - Cortez, U. Greacie - Etrusco - Marwin

10734223_10152469308922483_8172849305094258015_n.jpg

1528619_10152469309357483_7256210167818626996_n.jpg

Inte världsbäst bilder men man ser lite hur hon ser ut iallafall :)

@Springsteen, jag visade aldrig min ponny på treårs, men däremot på kvalitén nu när hon var fyra, en av punkterna de bedömer på exteriörbedömningen är benen, men frågan är hur nära de tittar på det, både på kvalitén och på sommarpremieringen vi har varit på stod domarna en bit ifrån, så det beror väl lite på hur tydligt det syns. Min hoppade dessutom som en kratta på sommaren när hon var två, vi la ner löshoppningen helt för hon var inte alls mogen, sen provade vi igen på våren när hon fyllde tre, och då hade polletten trillat ner och hon fattade poängen direkt. För oss har både treårstesten och kvalitén för ponny gått i september. :)

Att de bedömer benen vet jag, men tänkte på hur de ser på överben. Storms är stort och syns väldigt tydligt framifrån.

Låter bra att testen går sent. :up:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka