Våra blivande dressyrhästar

Har du testat jod och potatismjöl? Det och silverschampoo vet jag är populärt bland tinkerägare. Massa hovskägg man och svans som ska bli vitt och fluffigt :). Jag befarar när min palominskäck kommer, han har massor med "vitt"! :nailbiting:

Jod och potatismjöl hjälpte inte ett dugg! Inte ens en nyans vitare blev det. :(

Fungerar inte överhuvudtaget tyvärr.
Jod och potatismjöl hjälpte inte ett dugg! Inte ens en nyans vitare blev det. :(
Då är det nog så att hon har iallafall sen föltiden har kvar gult pigment. Ej heller manen är Vit. Stellas man o svans var väl likadana?? Med grått.
Om du absolut måste ha kritvitt till vardags kanske det som nu växer ut är vitare.
Det ser vitare ut högre upp.
Potatismjöl är som torrschampo till kissfläckar.
Yes funkade på en tinker med korkskruvar även i hovskäggen o den var inte tvättad på åratal troligen.
Inte ens det är ngt som man bör köra med för oifta.

Senast ändrad:
Då är det nog så att hon har iallafall sen föltiden har kvar gult pigment. Ej heller manen är Vit. Stellas man o svans var väl likadana?? Med grått.
Om du absolut måste ha kritvitt till vardags kanske det som nu växer ut är vitare.
Det ser vitare ut högre upp.
Potatismjöl är som torrschampo till kissfläckar.
Yes funkade på en tinker med korkskruvar även i hovskäggen o den var inte tvättad på åratal troligen.
Inte ens det är ngt som man bör köra med för oifta.

Nej hon är född med vit svans så det är inget som är kvar sedan föltiden.

Manen är grå naturligt och kommer aldrig att vara vit. :)

Stella hade grå svans och vit man. :)

Nu är Frans klar för i år. Han är riden 2-3 ggr/veckan i en månad och sista tre gångerna har polletten verkligen trillat ner. Han är vansinnigt lättlärd! Fortfarande väldigt valpig och lite ömfotad (fortfarande barfota) så några månaders vila blir nog super nu. Men åååhhh vad jag vill rida honom massa mer!

Film på nästan hela ridpasset

Hej alla, tänkte hoppa in här och presentera mig och min nya häst!

Har inte varit så väldigt aktiv här men hursomhelst, jag har tidigare tävlat PSG som YR och har precis efter ett plugguppehåll och efter det en utbildningshäst åt en uppfödare skaffat mig en ny alldeles egen häst igen!

Pärlan är född -11 e. Chirlon - Rubinrot och riden i ca 5 månader sammanlagt, jag fick hem henne för en vecka sen och har suttit på henne 3 gånger nu. Jag är så käääär och hoppas givetvis att vi ska kunna rida unghästklasser från nästa år. Just nu håller vi bara på att lära känna varandra och bo in oss i stallet, men tänkte att jag slänger in en video från provridningen! Den enda jag har än...

Sista träningen för i år, nu tar vi ett välförtjänt vinterlov.

10404093_532654570171100_1876071950245565656_n.jpg

Amazing Warrior f: 11 e: Warsteiner ue: Highlight

Nej hon är född med vit svans så det är inget som är kvar sedan föltiden.

Manen är grå naturligt och kommer aldrig att vara vit. :)

Stella hade grå svans och vit man. :)
Inte lätt med dessa hästar med massa vitt... Så fint när det är vitt!! Men däremellan... :/

Första filmen på Fjärilsviol under sadeln. 3 år men leker redan med galoppombyten på hjälp och förvänd galopp i god balans. Bäriga övergångar har hon haft från start. Liksom sin lillebror Fragrant (Wacos bebis här ovanför) så är hon så himla lättlärd :love:

Hon är så fiiin @Victovie :love:

Jag blev översprungen av min yngling idag:mad: Det var inte meningen alls egentligen, han blev trängd av min andra idiot och puttade omkull mig som inte var med på noterna och gick med hökärran. Jag damp i backen, slog huvudet i marken, men hästen lyckades på något mirakulöst vis låta bli att trampa på mig, som tur är. Egentligen borde jag nog åkt till sjukan och kollat huvudet, men än lever jag.

@Victovie ursnygg tjej!

Här skolas dressyrhästarna till fältävlan.. vatten blir de vana vid kan man säga.

Grace OnTheRocks vadar på
1891407_10205182045212456_7698188482628047429_o.jpg

Cardhu OnTheRocks tycker inte heller det var mkt att gnälla över. Gillar denna kille mer och mer, frägan är om jag kan motivera att spara honom. Vet ju ännu inte hur bra han blir men tittar man på pappret så är det verkligen slöeri att behålla honom här.

1504025_10205182049612566_1727134975883949394_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka