Våra alldra första skutt!

L

lolouice

Jag måste bara berätta om min medishäst :bump:. Igår hoppade vi för första gången någonsin. Och eftersom han inte alls hoppar med sin ägare och gjorde det väldigt sällan med sin tidigare så blev jag jätteglad när han tyckte det var hur kul som helst. Först så var han rädd och tveksam och ville inte alls gå nära bommarna.

Höjden låg på ca 50-55 cm och han tyckte det var askul. Och snabbt skulle det gå också. Är riktigt nöjd med honom också för att han är en travare så hoppade han jättefina språng.

Om någon har ideér på övningar etc så skriv dem gärna här! det behövs. Det behövs övas och motiveras för denna gamla krake! :bump:

:) /Louice

Sv: Våra alldra första skutt!

Testa att hoppa en liten bana, det är skoj

Vad roligt att det gick bra. Han verkar lita på dig. Du kan ju prova lite lägre hinder så han får lite teknink och mod innan ni börjar med högre.
nutur hinder kan ju också vara ett alternativ.
Lycka till.

Jo, vi kör på ganska låga hinder för att han ska tycka det är så kul som möjligt. Jag vill nog att han löshoppas innanjag provar på högre och isåfall med tränare då.

Han måste egentligen ha en ny sadel, för hans är en dressrsadel och vi lånade en allround från en annan tjej i stallet. Den var lite för liten i sitsen för mig då det är en ponnysadel och så lite för bred för honom. Men det gick att använda den i de trettio min som vi red.

Ska absolut prova lite ute också! :bump:

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som känner igen sig, är likadan eller kan relatera till problemet på något sätt? Det skulle vara skönt att få prata...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
31 513
Senast: Saeta
·
Hästhantering Har för avsikt att inom de närmsta månaderna köpa min första häst och rätt så fort därefter köpa en till... till viss del för...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 266
Senast: Aliah
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Dags för terminens två sista ridlektioner, som skulle bli en dressyr och en hoppning. Till dressyren fick jag sitta på fina farbror...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
530
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama