Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Idag provade jag att släppa ihop mitt stoföl med mitt kastrerade hingstföl (valackföl?)

Första gången sedan han blev kastrerad... Men ingen skillnad.
Jagade henne ocg va bara dum.:mad:

Tog in Lokkur igen och släppte ut mitt andra sto Ögn till henne..
Vilken lycka!¨
Dom står och äter ur samma höhäck!!
Hon schade bort iväg henne 2-3 ggr sen va det lugnt:love:

Kommer släppa ihop Lokkur med min gamle ponny i morgon, ja å Lokkurs mamma då med förståss.

Koppas att jag kan ha ALLA 5 hästarna ute samtidigt för första ggr på 3 veckor!:eek:

Väntar på bättre väglag så ägarna till Lokkurs mamma kan hämta hem henne.
Tycker inte han behöver ha sin mamma längre faktiskt.

Hur har ni andra gjort med avvänjningen så långt?

Tror inte jag skrivit i denna tråd tidigare....

Först ut blir då Vittra från Trädgårdsnäset. E Skyr från Lindnäs och U Vaka fra Vidvik.

vittra42.jpg

vittra7.jpg

10.jpg

2-1.jpg

9-1.jpg

3-2.jpg

10-2.jpg

Och så lilla lilla Skella från Trädgårdsnäset. E Baugur fra Vidinesi 2. U Spá frá Vidvik.

1.jpg

6.jpg

1.jpg

8-2.jpg

21-1.jpg

Hej
Nu har jag också ett valackföl;) det känns skönt eftersom han ska bli ridhäst till mig och gubben.
Hur många har kastrerat era små hingstföl?
Kram Suss

Vargur kommer att avskiljas ifrån Vera om två veckor ungefär. Jag tror att det kommer att gå hur bra som helst. De har varit ifrån varandra vid ett tillfälle innan men ingen reagerade speciellt mycket. Det är väldigt skönt! Jag hoppas att det kommer att gå lika bra när dom ska avskiljas på riktigt.

Har ni kastrerat era innan de ens fyllt 1 år? Vad de skilda från modern, hur kastrerade ni? Hur klarade fölen det?

Jag kastrerade när han va 8 månader.
Han va så elak mot mitt andra stoföl och jag hoppades på att han skulle bli snällare...
Sen va det bra att göra det nu när snön ligger och det är riktigt kallt=mindre risk för infektion och svullnad.
Han kastrerades liggande, sövd. Hemma i sin box. Allt gick mycket lugnt och kontrollerat till.:laugh:

Han e inte avskiljd från mamma än men han stod i egen box i 3 dygn efter kastrationen och det gick bra.

Förhoppningsvis åker hans mamma snart så avskiljningen sköter sig själv.:crazy:

Hej
Det gick jättebra att kastrera, perfekt väder och ålder eftersom vi ska ha en ridhäst och ingen hingst. Han går fortfarande med mamma och det funkar bra. Vi har ingen möjlighet att hålla hingst i vårt stall.
Han kastrerades liggandes.
Kram Suss

kl

Mammas 09a hoppade över staketet idag. 1,20 högt och med rejäl ström.
Hon flög vackert över från stillastående. Vad gör man inte när mamma är på andra sidan staketet? :grin::o;)

Snön förstör en del. Där brukar stå vatten som nu frusit, och snö på det...

varför klippa ett föl?? hon rids ju inte, verkar helt orimligt i mina ögon.

Nu har Vargur avskiljts från Vera. Han blev väldigt ledsen och gnäggade en del men sedan gick det över och han började att äta istället. :)

Ja det gör hon!:laugh: Känner du till gården?? Jag har varit och jobbat hos Idunn och Dóri och nu har jag mina två ungston på gården:)

Ja det gör hon!:laugh: Känner du till gården?? Jag har varit och jobbat hos Idunn och Dóri och nu har jag mina två ungston på gården:)

Har bare vært der hos de en gang. Var på tur og kikket på diverse Alfur-avkom så da måtte vi selvfølgelig innom for å kikke på Aboti :D
Utrolig flott plass og trivelige folk!

Morsomt å se den etter Hæringur klipt.. det var den ikke da vi var innom og da så den ut som et lite får :p Kjempesøt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka