Du är ironisk va?Hoppas han repar sig. Aldrig kul att se människor lida.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är ironisk va?Hoppas han repar sig. Aldrig kul att se människor lida.
Det är en spott i havet med tanke på hur mkt pengar den människan tjänar.
Jag trodde att man nu skulle ta i med hårdhandskarna och tillämpa det straff som markerar mot sexhandel och trafficking, men icke.
Jag har aldrig förstått vad som är roligt med att trolla eller provocera.Hoppas han repar sig. Aldrig kul att se människor lida.
Du är ironisk va?
Du har fel utgångspunkt om du tycker att det är mest synd om honom.Jag önskar ingen människa olycka. Inte Paolo Roberto heller.
Men det är klart att han ska tas inför rätta och utdömas ett straff.
Ändå betalade han 1500 kr för att utsätta en kvinna för lidande, hoppas HON repar sig från det lidandet.Hoppas han repar sig. Aldrig kul att se människor lida.
Ja, jag hoppas att han döms till fyra år för oaktsam våldtäkt, som han har erkänt i TV.Jag önskar ingen människa olycka. Inte Paolo Roberto heller.
Men det är klart att han ska tas inför rätta och utdömas ett straff.
Hoppas han repar sig. Aldrig kul att se människor lida.
Du har fel utgångspunkt om du tycker att det är mest synd om honom.
Du tycker inte synd om hans offer? En kvinna som tvingats sälja sex, en kvinna som är långt hemifrån och som inte ens får behålla pengarna? Vad säger pappa om det?Jag tycker inte det är synd om någon i det här fallet, frånsett hans flickvän och hans familj. Folk gör dumma grejer, i det här fallet riktigt dåligt av Roberto att vara otrogen. Det är även olagligt att köpa sex så där får domstolen ge honom lämpligt straff i enlighet med svensk lag.
I övrigt så hoppas jag att han repar sig. Samhället blir bättre ju fler som är med och bidrar.
Du tycker inte synd om hans offer? En kvinna som tvingats sälja sex, en kvinna som är långt hemifrån och som inte ens får behålla pengarna? Vad säger pappa om det?
Du har verkligen noll koll på det du uttalar dig så tvärsäkert om. De här kvinnorna har inte åkt från Rumänien för att de tycker det är roligt att sälja sex i Sverige, de har inte hyrt en lägenhet på Östermalm i centrala Stockholm för att de tycker det är ett bra sätt att tjäna pengar. De här kvinnorna har inte frivilligt låtit sig misshandlas och utsätta sig för strypsex så de behöver läggas in för vård. Det är människohandel, det är tvång och hot, det är våldtäkter.Om det är så då tycker jag synd om henne också. Men så vitt jag förstår var kvinnan 30 år. Låter inte direkt som människohandel. Jag är dock öppen för att ändra åsikt om det tillkommer fakta som visar att hon var bortrövad likt Lilja 4ever.
Paolo sa ju själv i intervjun att det inte är kul för kvinnan och att hon antagligen var tvingad.Om det är så då tycker jag synd om henne också. Men så vitt jag förstår var kvinnan 30 år. Låter inte direkt som människohandel. Jag är dock öppen för att ändra åsikt om det tillkommer fakta som visar att hon var bortrövad likt Lilja 4ever.
Fast de kan ju ibte straffa honom för ett brott han inte begått. Jag antar att de "bara" kan bevisa att Paolo gjort sig skyldig till ett sexköp och inget annat. Då baseras hans böter på hans inkomst. Man kan liksom inte höja böterna för ett visst brott pga att han är ett svin.
Du har verkligen noll koll på det du uttalar dig så tvärsäkert om. De här kvinnorna har inte åkt från Rumänien för att de tycker det är roligt att sälja sex i Sverige, de har inte hyrt en lägenhet på Östermalm i centrala Stockholm för att de tycker det är ett bra sätt att tjäna pengar. De här kvinnorna har inte frivilligt låtit sig misshandlas och utsätta sig för strypsex så de behöver läggas in för vård. Det är människohandel, det är tvång och hot, det är våldtäkter.
Det är för inte synd om Paolo Roberto annat än att han är en idiot, det är kvinnorna som han har köpt och utsatt i flera års tid det är synd om. De sa så sent som igår på nyheterna det jag nyss skrev hur utsatta de här kvinnorna är, så vad spelar det för roll om hon är 30 år och såld som prostituerad under tvång, hon är inte här för att hon själv vill utan för att hon är tvungen.
Han erkände och godtog strafföreläggande, då går det väl snabbt tror jag.Men kan det gå så fort att han redan är dömd och böter fastställda?
Och vad tror du om oaktsam våldtäkt?
För att man ska bli dömd måste man bli åtalad och det ska bevisas att man begått ett brott. Hela tanken att att du ens jämför att ha tråkigt på jobbet och att bli såld, tvingad, misshandlad, hotad och våldtagen där någon annan tar pengarna är helt absurd.Jag går inte efter spekulationer. Om det hade varit människohandel hade han fått strängare straff. Nu blev det 25000 totalt i dagsböter.
Hela tanken att man är utnyttjad om man inte tycker att det är roligt på jobbet köper jag inte. Människor måste försörja sig på något sätt. De allra flesta tycker inte att det är roligt att arbeta.
Människohandel kan du inte godta ett strafföreläggande för. Det går inte såhär fort att åtala och döma någon för det.Jag går inte efter spekulationer. Om det hade varit människohandel hade han fått strängare straff. Nu blev det 25000 totalt i dagsböter.
Hela tanken att man är utnyttjad om man inte tycker att det är roligt på jobbet köper jag inte. Människor måste försörja sig på något sätt. De allra flesta tycker inte att det är roligt att arbeta.
För att man ska bli dömd måste man bli åtalad och det ska bevisas att man begått ett brott. Hela tanken att att du ens jämför att ha tråkigt på jobbet och att bli såld, tvingad, misshandlad, hotad och våldtagen där någon annan tar pengarna är helt absurd.
Vad säger din pappa om det?