Var tionde man har någon gång köpt sex

Bara för att det förekommer övergrepp i en del porrfilmer så innebär det inte att alla porrfilmer innehåller övergrepp. Det produceras en hel del porr även för kvinnor, tror du alla filmer innehåller övergrepp och var går gränsen för när det är porr? Det förekommer även samlagsscener, på riktigt, i vanliga spelfilmer med.

Du ser ingen skillnad på ett övergrepp och ett överlagt mord? Jösses ... 😬

Har någon i den här tråden påstått att de inte ser skillnad på övergrepp och mord? Jag har inte sett nåt sånt men kan ju ha missat.
 
Om man jämför att kolla på porr med att kolla på mord så ja.

Nej? Snuff-filmer och porrfilmer är jämförbara på det sättet att det som händer i filmerna händer på riktigt, till skillnad från skäckfilm som är spelfilm och inte händer på riktigt. Det har jag sett i tråden.
Men ingen vad jag kan se verkar ha svårt att förstå skillnaden på övergrepp och mord för det.
 
Bara för att det förekommer övergrepp i en del porrfilmer så innebär det inte att alla porrfilmer innehåller övergrepp. Det produceras en hel del porr även för kvinnor, tror du alla filmer innehåller övergrepp och var går gränsen för när det är porr? Det förekommer även samlagsscener, på riktigt, i vanliga spelfilmer med.

Du ser ingen skillnad på ett övergrepp och ett överlagt mord? Jösses ... 😬

Men läser du ens vad jag skriver?

Övergrepp som sker i porrfilmer sker på riktigt, på verkliga människor. Precis som snuff inte är skådespelare så finns det porr där det absolut inte är skådespel. Det är det som är jämförelsen. Det är ingen som har jämfört övergrepp med mord ens.

Övergrepp och mord är ärligt talat båda väldigt illa. Mord snäppet värre. Om man nu måste ranka dom.
 
Men läser du ens vad jag skriver?

Övergrepp som sker i porrfilmer sker på riktigt, på verkliga människor. Precis som snuff inte är skådespelare så finns det porr där det absolut inte är skådespel. Det är det som är jämförelsen. Det är ingen som har jämfört övergrepp med mord ens.

Övergrepp och mord är ärligt talat båda väldigt illa. Mord snäppet värre. Om man nu måste ranka dom.
Läser du vad jag skriver? All porr är inte övergrepp, det produceras porr riktad till kvinnor och det finns kvinnor som tittar på porr. Det finns riktiga samlagsscener i vanliga filmer som inte är klassade som porrfilmer så var drar du gränsen mellan porr och en sexscen i en långfilm?

Jag kan inte ens fatta att jag försvarar porr i en tråd som handlar om Paolo Roberto. :crazy:

-------

Sen undrar jag fortfarande var källan till påståendet att över nio av tio män går igång på övergrepp är och hur den undersökningen har gått till. Jag vägrar tro på de uppgifterna helt enkelt, jag vägrar tro att alla män är talibaner, jag vägrar tro att alla män begår övergrepp, jag vägrar tro att alla män är sjuka, jag vägrar tro att alla män är stöpta i en och samma form.
 
Sexköparna har under de senaste åren gått ned i ålder och unga män 20-30 år nu är överrepresenterade bland de män som köper sex. När det gäller män som köper sex av kvinnor har jag svårt att se att det beror på annat än den skeva könsfördelningen bland yngre och flera forskare har varnat för problemen som uppstår. Jag spår att prostitutionen snarare kommer att öka i Sverige och att kraven på en legalisering blir starkare.

Knappast, män i alla åldrar och från alla klasser har alltid köpt sex. Även män med partners dvs män som inte ”behöver” köpa sex för att få ligga.
 
Läser du vad jag skriver? All porr är inte övergrepp, det produceras porr riktad till kvinnor och det finns kvinnor som tittar på porr. Det finns riktiga samlagsscener i vanliga filmer som inte är klassade som porrfilmer så var drar du gränsen mellan porr och en sexscen i en långfilm?

Jag kan inte ens fatta att jag försvarar porr i en tråd som handlar om Paolo Roberto. :crazy:

-------

Sen undrar jag fortfarande var källan till påståendet att över nio av tio män går igång på övergrepp är och hur den undersökningen har gått till. Jag vägrar tro på de uppgifterna helt enkelt, jag vägrar tro att alla män är talibaner, jag vägrar tro att alla män begår övergrepp, jag vägrar tro att alla män är sjuka, jag vägrar tro att alla män är stöpta i en och samma form.

Jag har inte skrivit att all porr är övergrepp. Så jag vet inte vad du får det ifrån. Jag skrev att i porr där övergrepp sker.

Däremot håller jag med dig om det där andra. Har väldigt svårt att tro att 9/10 män tänder på övergrepp :crazy:
 
Jag har inte skrivit att all porr är övergrepp. Så jag vet inte vad du får det ifrån. Jag skrev att i porr där övergrepp sker.

Däremot håller jag med dig om det där andra. Har väldigt svårt att tro att 9/10 män tänder på övergrepp :crazy:
Då ber jag om ursäkt för att jag klumpat ihop dig med andra.
 
Blev fel i meningen skulle stått kan antingen ha en sjukdom eller bara vidriga människor som köper sex.

Det beror på normer. I Thailand har 75 procent av alla män köpt sex. De thailändska männen är dock varken sjuka eller vidriga. Däremot finns det säkert många svenskar som tycker det men även det beror på normer.
 
Jag har inte skrivit att all porr är övergrepp. Så jag vet inte vad du får det ifrån. Jag skrev att i porr där övergrepp sker.

Däremot håller jag med dig om det där andra. Har väldigt svårt att tro att 9/10 män tänder på övergrepp :crazy:

Om jag inte missuppfattat det helt fel så menades det väl att 9 av 10 män tittar på porr, och att porr då är övergrepp. Alltså att 9 av 10 män tänder på att titta på övergrepp (men är sannolikt, i olika grad, ovetandes om att det är övergrepp eller inte anser att det är övergrepp). Så tolkade jag påståendet iaf.
 
Av ren slump så skaffade jag mig ett konto på LinkedIn ikväll och sidan försöker få mig att gilla olika sidor, där under "Eftersom du bor i Sverige" vem tror ni dyker upp om inte Paolo himself, blev lite ironiskt då det senaste jag hörde om honom var i den här tråden tidigare idag :cautious:
Nästan 38 000 följare. Hoppas att den har minskats.
 
Om jag inte missuppfattat det helt fel så menades det väl att 9 av 10 män tittar på porr, och att porr då är övergrepp. Alltså att 9 av 10 män tänder på att titta på övergrepp (men är sannolikt, i olika grad, ovetandes om att det är övergrepp eller inte anser att det är övergrepp). Så tolkade jag påståendet iaf.

Är det den som betalar skådespelarna som står för "övergreppen" då?
 
Att titta på porr är att tända på övergrepp/våldtäkt/sex utan samtycke
Jaså?
Läser du vad jag skriver? All porr är inte övergrepp, det produceras porr riktad till kvinnor och det finns kvinnor som tittar på porr. Det finns riktiga samlagsscener i vanliga filmer som inte är klassade som porrfilmer så var drar du gränsen mellan porr och en sexscen i en långfilm?

Jag kan inte ens fatta att jag försvarar porr i en tråd som handlar om Paolo Roberto. :crazy:

-------

Sen undrar jag fortfarande var källan till påståendet att över nio av tio män går igång på övergrepp är och hur den undersökningen har gått till. Jag vägrar tro på de uppgifterna helt enkelt, jag vägrar tro att alla män är talibaner, jag vägrar tro att alla män begår övergrepp, jag vägrar tro att alla män är sjuka, jag vägrar tro att alla män är stöpta i en och samma form.
För att inte tala om alla som går igång på att bli filmade och ha sex offentligt, så att säga. Det klassas ju också som porr men är knappast något övergrepp.
 
Enligt Aftonbladet kommer Paolo få dagsböter.. 25 000 kr.
En person som sitter i tv4 och säger att han är medveten om att "Det inte är kul för kvinnan, hon antagligen är tvingad etc."
FÖR I HELVETE!
Det är en spott i havet med tanke på hur mkt pengar den människan tjänar.
Jag trodde att man nu skulle ta i med hårdhandskarna och tillämpa det straff som markerar mot sexhandel och trafficking, men icke.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp