Det är nog nytt att det beskrivs positivt i pressen och har ett namn? och datingsiter?
Om du läste min kommentar och länkar, vilket du kanske inte gjorde. Så gör jag tydligt att jag drar paralleller till franskt 1800-tal. Vilket var ett tag sedan, så nej jag trycker inte på att fenomenet i sig är jättenytt, bara siterna och reklamen.
Men den verkliga kommentaren jag ville göra men som kanske inte kom fram är att, rimligen, måste många som ägnar sig åt sugardating anse att det är ett fritt val, där de har makt att välja, där pengarna ger guldkant och de kort sagt är lyckliga horor. Om sedan folk i allmänhet (tex jag) tycker att de borde vara lyckliga är en helt annan sak, men alla har väl rätt till sina känslor även om man kan misstänka att det kommer surt efter.
Så vidare. Om man räknar in sugardating och eskort som prostitution lär man få in fler lyckliga horor i sin statistik än om man bara räknar gatuprostitution, trafficking och bordell.
Så när man ser ett glapp här i diskussionen så är det möjligt att de som känner till lyckliga horor räknar sugardating och eskort som prostitution medan de som inte kan föreställa sig lyckliga horor ens i sin vildaste fantasi bara räknar gatuprostitution och trafficking och bordell som prostitution?
För jag får inte riktigt grepp om diskussionen helt enkelt. Jag tycker definitivt sugardating är prostitution och jag kan absolut föreställa mig att det finns unga personer och damtidningar och kvällspress (uppenbarligen) som beskriver det som ganska guldkant
(och ja jag tror att det är riktigt misslyckat som livsstil i längden såklart. Men att folk i nuet kan tycka att något som vid tillbakablick var dåligt är bra kan ju även gälla tex droger.)