Nu har en politiker åkt fast för sexköp (https://www.aftonbladet.se/a/mRkpE1?refpartner=link_copy_app_share), och uttalandet från moderatoerna?
”Moderaternas förbundsordförande Mikaela Waltersson tar avstånd från händelsen.
– Det som han har gjort är oacceptabelt. Även om detta är en personlig tragedi för en partikollega och vän, så är vi helt överens om att Hans måste lämna alla de politiska uppdrag han har för vårt parti, säger förbundsordförande Mikaela Waltersson, till GP.”
Alltså
Politiker väljer att köpa sex och åker fast - det är en personlig tragedi? Hur kan de ens uttala sig på ett så korkat sätt?
Jag fattar inte det här jävla daltandet med de sexköpande männen som gladeligen betalar för sex med människor från fattiga länder/i utsatta situationer.
Det är personliga tragedier, det är olycklig grej, det är misstag etc.
Varför, varför, varför ska det kallas sånt?
Man hade ju inte kallat det ett misstag, olycklig grej, personlig tragedi etc om de tex hade slagit ner någon och rånat den.
Det är inte en händelse sexköparen bara drabbas av eller ngt som bara blir. Det är ett aktivt val att göra vad man själv vill på andras bekostnad under brottsliga former dessutom.
Kan inte någon av de här jävla offerkoftorna till män bara stå för vad de gjort? Rakt av bara!
Om jag är deppig, full, arg eller ngt så råkar ju inte jag köpa sex. Jag utnyttjar inte heller folk som är i beroendeställning, utsatta etc. Liksom, bara stå för att du är en självcentrerad mansgris som skiter i andra..
Man måste ju ändå någonstans börja ta det och kalla det för vad det är. Det händer inte lite så där woops att man råkar köpa sex av ett traffickingoffer bara för att man mår kasst själv.