Texten du la in var dömande och skyllde mycket på kvinnorna, jag håller med om att den verkar skriven av en man som generaliserar efter egna åsikter.
Det går inte avfärda alla som inte säger sig må dåligt av att sälja sex som psykopater. För det första är väl psykopater ovanliga, för det andra finns det många alternativa anledningar för någon att säga att hon inte mår dåligt av att sälja sex. Alltifrån reklam till förnekelse, till brist på bra sex att jämföra med, till att hon är en verkligt privilegierad person som hittills aldrig haft en dålig upplevelse i jobbet, till att det inte verkar finnas andra bättre möjligheter för henne. Allt det och annat som jag inte ids skriva om är mycket troligare än psykopati.
Det som beskrivs som psykopati i texten är inget jag reagerar på. Som att det finns säljare som anser sig bättre än torskarna, det är inte konstigt. Sexköpslagen gör också värderingen att sexköparen är förövaren medan den som säljer går fri, det är ingen psykopat-lag för det. Att den som säljer måste känna "skam för sitt värv" eller riskera bli kallad psykopat om hon tycker sig vara överlägsen torsken liknar sexism. Jag tycker också att den som säljer är bättre än den som köper i just det sammanhanget, det gör inte mig till psykopat. Att vilja ha ett inkomstbringande jobb och fria arbetstider gör inte heller någon till psykopat, när jag läser om "psykopat-egenskaperna" hos de som säljer sex tycker jag bara det är löjligt att kalla det för psykopati.
Det gränsar till misogyni att tala om psykopati hos sexsäljande kvinnor i det här sammanhanget när det är förövaren i sexköpet vi borde problematisera. Om någon mot alla odds skulle vara psykopat betyder det heller inte som texten antyder att det är fritt fram för en annan människa att utnyttja och begå brott mot den personen, det brottet är fortfarande det som fokus bör ligga på här. Kvinnor som är hallickar bör dessutom inte klumpas ihop med kvinnor som säljer sex så som det görs i texten, det är väldigt olika roller och de allra flesta som säljer sex är inte samtidigt hallickar som bedriver trafficking.