Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!
Är det någon artikel som är ute i handeln nu? Jag har ganska dålig koll själv...
Det kryllar av fullblod för 25-30' på stallbackarna, tyvärr så tycker många spekulanter att det är för mkt och många letar häst för runt 15'.
Jag tror inte att det finns många hästar i här upp på Täby som har gått för 60 000 eller mer. Jag skulle nog begära 25-30 för mina om jag ville sälja trots att de är regelbundet dressyrridna och vissa är tävlade. Sen har jag de hästarna i stallet som jag helst inte vill sälja och de värderar jag mer efter vad jag tror att de kan tjäna på banan en vad de har för ridhästkvalitér och då får ev spekulanter bjuda avservärt högre. Allt är till salu för rätt pris...
"Min" Gamla häst köptes från Täby för 20.000:-, prutade från 30. En väldigt speciell herre och rida kan jag säga. Första gången när jag provred honom så ställde han sig bara o hoppade på stället när jag skulle fatta galopp. Kliade mig i huvudet, men ägaren förklarade att han stod i startboxen o laddade . När man red ut 2 st och skulle galoppera så hoppade han från sida till sida, eller slängde ut baken. Ingen skulle komma förbi. Inte undra på att han såldes
Nu står han tyvärr och förfaller totalt. Såg honom i somras senast o han var så omusklad så det var hemskt åt det. Helt förstörd. Usch usch vill inte tänka på det ens. Nu färdig svamlat...
Vem vill ha en gammal valack som inte hoppar (ett språng/dag räcker i hans värld), går jättefint på dressyrträning men fattar inte höger galopp... och skickar ryttaren till trädtopparna (fångar upp dem på vägen ner) när han är pigg och glad. Han har dessutom tusentals hyss för sig dagligdags men han är så fin
KL och OT,
skickar en hälsning från min avdankade Diaghlyphard avkomma från söndagkvällens dressyrträning. glada är vi!
http://img.photobucket.com/albums/v228/helenag/Gossenfeb-07.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v228/helenag/Gossenfeb-073.jpg