Var sitter hältan?

Sv: Var sitter hältan?

Vänster bak & höger fram är min gissning, du får inte glömma att återrapportera. I o f s ser den så knackig ut att det nog kan vara lite fynd runtom.

Jag kan inte bedöma hältor, men däremot ser jag att du har råkat kasta om höger och vänster varv:D

Sen tycker jag mig se att hon är mer oren i vänster varv än höger. Mer än så kan jag inte uttala mig om.

Ja vänster bak o höger fram sitter också min gissning på men idag så tycker jag det verkar vara båda bak och att det sen ävem blir en störning i höger fram.

Jag tror faktiskt att det sitter runt om, det ser ut som en här, än där. Håller tummarna för besöket.

Vänster varv (som du skrivt höger varv på?)är ju klart sämre i alla fall, ser ut att vara hemskt stel i vänster varvet, kan det sitta högt kanske? Bogproblem? Lite trivselmage ser jag ..,)

Ja hon har alltid varit bra mkt svårare att rida igenom i det varvet, har suttit fast i revbenen i sadelläget förr och i nacken. Trivselmagen är gasig av allt gräs som ploppat upp efter att hon sattes på bete igen i onsdags ;)

Den ser låst ut i ländpartiet och släpar bakfötterna i sanden. Hästen ser ut att röra sej i två delar istället för en. Bara en gissning.:o Tror hältorna är sekundära. Återigen bara en gissning.:o
Hoppas det reder sej oavsett :)

ja hon har tidigare haft problem i länd efter sadlar, men senaste halvåret inte visat ngn smärta efter ett lyckat sadelköp i januari. Vet besök på fredag bokat.

troligen halt runt om men håller med om att ryggen och länden också bör kollas,tror också hältorna är sekundära till andra problem.Men att bedömma det på 2 videor äv ju egentligen helt omöjligt.Hoppas det går bra på fredag och att jag har målat fan på väggen.

tycker att hon ser väldigt låst ut i bogarna, ger ett allmänt stelt uttryck, kan komma från ryggen, hon har inte dragit omkull ordentligt i hagen? eller gått ett kanske lite för hårt pass ?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 954
Senast: Linda_A
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 722
Senast: prallan
·
Hästvård Är lite osäker på hur jag ska börja denna tråd då det är den första jag startat här, men får ge det ett försök. För ett år sedan köpte...
Svar
13
· Visningar
1 371
Hästvård Min femåring är halt. Först var han lite knepig och höll inte riktigt ihop under två skogsturer-men inte initialhalt. Då fick han vila...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 754
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka