Var kan man köpa..

WS6

Trådstartare
.. svensk kycklingfärs?
.. gula russin?

Fyll gärna på om det är något ni letar efter..

Sv: Var kan man köpa..

Inget utav det finns på min lokala coop här i Norrland.. ska ta och kolla den hemma i SKåne när jag kommer hem till påsk! :)

Ekologisk matlagningsgrädde? Finns ens det? Tror aldrig jag sett något annat än vispgrädde i butik.

Jag har bara hittat på Willys här i Norrland, men den färsen är inte svensk..
Jag ska leta när jag kommer hem till Skåne! :D

Spetzler (eller hur det nu stavas) vill jag ha tag i.
Men verkar lite väl omständigt att åka enda till Tyskland bara för lite pasta ;)
Finns det i Sverige tro?

Kycklingfärs ifrån Kronfågel har vi här på Willys. Gula russin har jag inte sett vad jag kan minnas.

Kung Markatta har gula russin (sultanrussin) i sitt sortiment, det brukar höra till ordinarie sortiment på ICA :)

Image.axd

Vad som är "ordinarie sortiment" i en butik bestämmer butiksägaren själv.. gula russin/sultanrussin finns inte i min lokala Ica butik här i Norrland och inte heller hemma i Skåne.. Men ska leta runt när jag kommer hem till Skåne där det finns lite fler affärer ;)

Mja, i slutändan gör förstås varje butik som den vill i och med att de är privatägda, men ICA har ett rekommenderat sortiment (RS) för alla butiker (som visserligen skiljer på nord/öst/väst/syd, och beroende på maxi/kvantum/supermarket/nära), och i min butik ingår både svensk kycklingfärs och sultanrussin :)
/jobbar på ICA

Kanske blir en sväng till Gbg då.. ;) haha.

Har en förälder som också jobba i Ica butik, de har iaf inte kycklingfärs, gula russin har jag inte frågat om faktiskt..

Orkar man kan man mala färs själv, brukar finnas köttkvarnar för helt okej pris begagnat. Är en del jobb dock.

Finns en mjukost i Malmö som är sinnessjukt god men tror det bara är en produkt gjord och hemmahörande på/kring möllevången. Typ "Turkigsk mjukost" kan den kanske heta? Vill minnas att det var en glasburk med blå ettikett... Nån som har sett något sådant på annat håll?

Liknande trådar

Mat Jag har fått massor med spetspaprika i år. Det mesta är grönt fortfarande, några har hunnit bli gula. Vad kan jag göra med de gröna...
2
Svar
30
· Visningar
751
Senast: sthu
·
Mat Jag skulle laga ett recept igår och efter en översättningsmiss från min sida råkade jag köpa och använda ringblomma istället för...
2
Svar
22
· Visningar
735
Senast: sthu
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
6 766
Senast: dobbis
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama