Började fundera lite på var jag kallar hem. Jag är lite av en TCK (Third Culture Kid) och hatar att flytta och är inget fan av att resa och vill rota mig, samtidigt som jag känner mig rotlös och skulle kunna bo i hela världen. Bara jag fick med mig min katt, mina böcker och min dator skulle jag klara mig samtidigt som jag är en hoarder av rang (inser jag mer än någonsin när jag nu ska flytta igen och försöker slänga) och håller fast vid mina saker hårt och ofta i onödan.
För mig är 'hemma' så dubbelbottnat, överallt och ingenstans och samtidigt med stark behov av rötter - vet inte bara var. Var känner andra sig hemma, har ni något som är hem var man än bor?
Jag gillar inte så mycket att resa, jag hatar att flytta. Men är inte TCK alls.
Jag har en tendens att rota mig snabbt i nya lägenheter jag flyttar till och tycker de är mycket bra och vill inte flytta vidare om de ligger i rätt stad (när jag var student flyttade jag 14 gånger eller så, som liten inte alls). Det är mina prylar o växter som är lite för många och som ankrar fast. Håller i mina prylar, men tycker inte det är i onödan
tycker ju om dem (hoardar inte, dvs samlar inte på mig så mycket på ett år eller tre, men efter tio eller så så..) Undrans om det blir ett problem om jag flyttar nu att vissa av dem inte sitter i kruka utan i jorden utanför huset...
Hemma är alltid hemma hos mig, eller på landet, eller hos vissa släktingar (spelar ingen roll om släktingen flyttat om möblerna är desamma, det är hemma instant pga möblerna) eller i en semesterstuga som är hyrd många gånger.
Mina prylar exploderar snabbt ut sig över tillgängliga ytor i hotellrum och dyl.
Om jag besöker en ny plats så känner jag mig hemma nästan direkt i vissa städer och aldrig i andra. (gillar städer som liknar min stad, som jag vuxit upp i också, så typ Linköping, Lund, lustigt nog tycker jag helt omotiverat Paris liknar min stad
)