Var hittar ni inspiration till ert hem?

break_a_leg

Trådstartare
Tanken är ju att vi ska ta oss i kragen och börja göra om lite här hemma. Inspirerad blir jag av att läsa dyra inredningstidningar som jag köper ibland, läsa bloggar på nätet (hur kan en del människor ha så vackra hem:crazy:) och surfa runt och glo på svindyra hus på hemnet...

Var hittar ni er inspiration?

Sv: Var hittar ni inspiration till ert hem?

Jag hittar min inspiration överallt, fina tidningar, göra om program, bloggar, bilder, naturen...ja, kort sagt precis överallt.

I dagarna har jag kläckt idén om hur minis rum ska göras om :D från knallrosa/vitt till lite lugnare vinrött, turkost, grått och vitt :angel:

En vägg ska målas i randigt, resten ska vara vita.

Allt utifrån en låda som finns på IKEA :idea:

54101_PE158156_S4.jpg

Man måste ju inte välja de dyraste sakerna när man vill inreda utan fantasi och lite kunnande i att förvandla tex tråkiga möbler det kommer man långt med.

Nej, allt behöver ju inte vara dyrt!

Men när jag gör om här hemma ska det vara ljusa färger och så kan detaljer få vara färgklickar.

Jag tänker som du :D numera ska kanske tilläggas.

Så ljust som möjligt med färger som kan vara lätta att byta ut.

Jag har tex ganska mycket lutade furumöbler som jag älskar men när vi efter sommaren ska måla storarumstaket i vitt (det är det enda furutak som inte är målat än) så kommer även väggarna att bli vita och alla möbler ska vitlaseras.

En av möblerna som jag älskar men inte vill ha i furu.
Bild-2.jpg

Jag funderar på att göra en fondvägg i storarummet på samma sätt som jag gjorde i mitt sovrum för några år sedan.

Allt för att få liv i rummet utan att för den skull lägga massor av pengar på nya saker.

Sådan här vägg är det i sovrummet och den är gjord av vanlig billig råspont som sedan vitmålades.

DSCN1488.jpg

Jag hittar massor av inspiration i tidningar. Älskar inredning och tycker sådant som andra kan tycka vara kalt och opersonligt är super snyggt.

Nu har vi precist köpt en ny lägenhet och jag bara älskar köket, det är helt i min smak :D

Jag tänker som du :D numera ska kanske tilläggas.

Att vi har det färgglatt här hemma är nog mest pga snålhet, det var nyrenoverat när vi flyttade in och då tyckte vi att "det får vara så här ett tag". Nu har det gått snart 9 år...

(Jag har också furusaker som var fina när jag införskaffade dem ;))

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 590
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 377
Senast: Habina
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 546
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2