Sv: Var har ni all utrustning?
Jag har precis flyttat nästan alla prylar, har haft det mesta hemma i sommar då vi renoverat delar av stallet och sadelkammaren. Är ensam så jag har gott om plats, fick till och med plats över för golfklubborna i sadelkammaren
.
Har det mesta i sadelkammaren, sadlar, träns, en lagerhylla full med schabrak, selar, "grimm-muséet" (använder dem aldrig, bara hänger där i mängder
) lådor med benskydd, lindor, transportskydd och alla andra prylar som inte används för tillfället. Ute i stallet har jag ett skåp där jag har alla skritt och ländtäcken + alla svettäcken, 2 garderober där utetäcken får samsas när de inte används, och ett par hyllor där lindor, benskydd och reflexer är lättillgängliga i korgar. Och så självklart alla grimmor, grimskaft och täcken som används...
Hemma har jag några IKEA-kassar med prylar som behöver lagas och tvättas, men det blir liksom aldrig av...
Innan när jag bodde i lägenhet och hade hästarna inackorderade fick jag ha allt i stallet, oftast i fullknökade garderober som man fick städa var och varannan dag för att allt skulle ligga i ordning. Lås var ett måste då det även i de minsta stall med bara ett par personer lurar en kleptoman bakom hörnet...
Ska eventuellt börja ta emot ett par inackorderingar, och de kommer att få eget låst utrymme, vill varken att de ska snoka runt bland mina grejer eller att de ska behöva oroa sig för att deras egna prylar plötsligt får ben och springer iväg