Var har ni all utrustning?

Sv: Var har ni all utrustning?

Har sadlarna, träns, lindor, skydd, täcken och sånt i stallet där min häst str inackorderad. Däremot skjutsar jag fodret :crazy: Vi blandar eget foder till sina egan hästar om man inte vill ha bara havre åt dom. Så kan jag inte få ner min stoora hink utan kör med 10 liters hinkar en med korn och en med lusern.

Sen har jag en massa saker hemma också, typ sadlar som jag inte använder och gamla träns.

jag har det viktigaste i stallet. är inackordering o vill inte ha allt i stallet heller (skulle ta väldigt mkt plats för stallägaren!)
har typ sadel, ett par träns o grimmor, några omgångar skydd o lindor, några shabrak, ryktsaker, sjukvårds- o putsgrejer, några täcken o sånt i stallet. sen tar jag hem o tar dit saker efterhand.

Har nyligen inrett bastun här hemma till sadelkammare (bastun används ungefär en gång vart tionde år :D
så nu har jag 2 garderober där, varav 1,5 är fylld med täcken och den sista halvan med shabrak. 2 lagerhyllor och där finns bl a stora plastlådor med grimmor, träns, grimskaft, hjälptyglar, skydd, flugluvor, borstar m.m. även massa lindor o paddar, smågrejer och tja allt möjligt!

har även lite saker på ett par hyllor i förrådet hemma oxå, där har jag sånt som jag i princip aldrig använder längre men vill ändå inte slänga det.

Jag har lite här och lite där :D
Vardagliga grejer (sadel, träns, skydd, schabrak, nåt täcke och sånt) har jag i en garderob i sadelkammaren. Utetäcken och grejer som används mindre ofta är i en låda ute i ladan. Sen finns det en del grejer här hemma i källaren också.

Jag står inackorderad och har alla mina saker inlåsta i fyra stycken stora garderober i stallet.

Jag har precis flyttat nästan alla prylar, har haft det mesta hemma i sommar då vi renoverat delar av stallet och sadelkammaren. Är ensam så jag har gott om plats, fick till och med plats över för golfklubborna i sadelkammaren:D.

Har det mesta i sadelkammaren, sadlar, träns, en lagerhylla full med schabrak, selar, "grimm-muséet" (använder dem aldrig, bara hänger där i mängder:crazy:) lådor med benskydd, lindor, transportskydd och alla andra prylar som inte används för tillfället. Ute i stallet har jag ett skåp där jag har alla skritt och ländtäcken + alla svettäcken, 2 garderober där utetäcken får samsas när de inte används, och ett par hyllor där lindor, benskydd och reflexer är lättillgängliga i korgar. Och så självklart alla grimmor, grimskaft och täcken som används...

Hemma har jag några IKEA-kassar med prylar som behöver lagas och tvättas, men det blir liksom aldrig av...

Innan när jag bodde i lägenhet och hade hästarna inackorderade fick jag ha allt i stallet, oftast i fullknökade garderober som man fick städa var och varannan dag för att allt skulle ligga i ordning. Lås var ett måste då det även i de minsta stall med bara ett par personer lurar en kleptoman bakom hörnet...

Ska eventuellt börja ta emot ett par inackorderingar, och de kommer att få eget låst utrymme, vill varken att de ska snoka runt bland mina grejer eller att de ska behöva oroa sig för att deras egna prylar plötsligt får ben och springer iväg:)

Har det som inte får plats sadelkammaren ligger
på loftet i påsar från ikea med dragkjedja

Jg har ju eget stall och en jättefin, varmbonad sadelkammare, så alla hästarnas grejer är där. Mina ridkläder är oftast i huset dock, byter helst om inne trots att sadelkammaren är varm :angel:

har turen nu o står i ett litet stall på gåden där jag är inackorderad, och i det stallet har man en liten sadelkammare att dela på ( 2 boxar i det stallet) så det känns lite lyxigt, sen har jag en vit garderob med extra grejer typ vinter o sommarsaker som man skiftar om vartannat. det jag inte använder o vill sälja bort ligger hemma på vinden ( 2 sopsäckar :angel:):p

Har det jag använder mest i stallet, en del täcken och transportskydden hemma och saker jag inte använder så ofta i garaget hemma hemma.

Jag har ju eget stall så jag har allt i stallet. I sadelkammaren sadlar och alla träns, putssaker, medicinskåp och massor av småprylar i skåp ovanför diskbänken. I en låda finns sånt jag sällan använder. Ryktsakerna finns i hylla utanför boxarna. Täcken, vojlockar, schabrak och liknande finns i ett förråd i stallet. De andra som har eller har haft häst här har också alla sina saker i stallet.

Vi har stort loft man kan ha garderober på, har även en del plats i källaren hemma för typ nyköpta saker som ännu inte orkats släpas ut :angel:

tja, schabrak som schabrak :p
jag brukar vika mina på mitten och sedan lägga dom i en ikeakasse. funkar jättebra! vecket som blir syns inte när jag viker upp dom igen.
försöker att inte ha för mycket i stallet så har bara några få i stallet, sedan ligger resten på vinden hemma och så byter jag vid behov helt enkelt...

Eftersom jag har eget stall så har jag mkt plats.jag erbjuder mina inackorderade
*2 sadelhängare var i sadelkammaren
*2 tränshängare var i sadelkammaren.
*En garderob i stallet till sånt man använder ofta
*en garderob till lite mer undangömt där man kan ha saker man inte använder så mkt.
*Alla har varsin täckeshängare plus en täckes hängare till i tork rummet
*varsin foderplats med hylla
*varsin hylla i sadelkammaren för fika(mkt nödvändigt:rofl:)
*Plus lite till.....vi får plats mkt bra tycker jag....

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 276
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 034
Senast: Fiorano
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 490
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London