Var gör ni av cykelhjälmen?

Silver Girl

Trådstartare
Som rubriken säger - var gör ni av cykelhjälmen när ni ställt cykeln? Är man hemma hos någon, på jobbet eller på resturang m m är det ju inte så svårt. Men om ni cyklar till motionsspåret, lämnar ni då hjälmen på cykeln? Eller om ni ska gå på stan eller handla mat, bär ni med den hela tiden?

Jag har äntligen börjat använda cykelhjälm, men stött på ovanstående situationer där jag har lite svårt att veta var jag ska göra av hjälmen och undrar hur ni andra gör.

Jag cyklar iofs nästan bara till/från universitetet, och då tar jag med hjälmen. Ska jag in i en affär eller så lämnar jag den på cykeln. Den är billig så vill nån sno den då kör på då. Men jag trär vajerlåset genom ena öronremmen så de åtminstone måste förstöra hjälmen för att ta den.

Dock lämnar jag den inte när jag parkerar cykeln vid tåget, mest för det finns inget vidrigare än en iskall eller dyblöt hjälm. Och plastpåse över tar inte bort känslan.

Jag låser fast den i cykeln med mitt bygellås. Min hjälm är en sån vanlig modell med lite ovala hål så trär igenom låset i ett sånt hål!

Jag sätter fast den på cykeln. Vem vill sno någons svettiga cykelhjälm.? De är ju inte speciellt dyra att det är ett bra andrahandsvärde på dem.

Och vill folk bara förstöra så gör de det oavsett.

Som rubriken säger - var gör ni av cykelhjälmen när ni ställt cykeln? Är man hemma hos någon, på jobbet eller på resturang m m är det ju inte så svårt. Men om ni cyklar till motionsspåret, lämnar ni då hjälmen på cykeln? Eller om ni ska gå på stan eller handla mat, bär ni med den hela tiden?

Jag har äntligen börjat använda cykelhjälm, men stött på ovanstående situationer där jag har lite svårt att veta var jag ska göra av hjälmen och undrar hur ni andra gör.

Cykelhjälmen blir som alltid kvar på hyllan i butiken.

På jobbet tar jag med den in i skåpet. Ute på stan och liknande så låser jag fast den i låset vid bakdäcket och låter den hänga med utsidan utåt så den inte blir så blöt om det regnar.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 751
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ju helt normalt att glömma bort att man kokat upp vatten, men inte hällt upp det över tebladen i muggen. Det är ju normalt att...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 929
Senast: Araminta
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 211
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar