E
_Elin_
-Var går gänsen mellan att hästen är bakom lodplan och rollkur??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
quigley skrev:Okej, men då kan man ju aldrig rida hästen i låg form utan att det är rollkur enligt er. Det är ju mindre jobbigt för en häst att gå i lågform (och mycket bättre för resultatet i längden) än i någon slags upprest tävlingsform dagarna i ända, det får den ju bara sänktrygg av.
Jag tror jag fortsätter med den jag har, eftersom jag lärt mig rida av fd ordföranden i dressyr trännar klubben. kom på att man inte får lägga ut namnwert skrev:Som jag skrev i en annan tråd, det finns en form däremellan med längre och lägre hals fast utan näsan bakom lod, använd den formen istället!
quigley skrev:Okej, men då kan man ju aldrig rida hästen i låg form utan att det är rollkur enligt er. Det är ju mindre jobbigt för en häst att gå i lågform (och mycket bättre för resultatet i längden) än i någon slags upprest tävlingsform dagarna i ända, det får den ju bara sänktrygg av.
Men då rider jag mina hästar i rollkur varje arbetspass enligt er, och det enda som hänt med dem är att de fått fler muskler. Inga konstiga knölar på halsen eller blivit stressade.
quigley skrev:Jag tror jag fortsätter med den jag har, eftersom jag lärt mig rida av fd ordföranden i dressyr trännar klubben. kom på att man inte får lägga ut namn
Dety tvivlar jag inte på eftersom jag hade svarat likadant om någon annan svarat mig likadant.wert skrev:Dom flesta kan nog tänka sig vad jag egentligen vill skriva nu..
Du förstår nog henne mer än du tror. Du har nämligen sätt mig rida väldigt många gånger på ponny. Både när det gick bra och totalt åt skogen. Så du borde veta om jag kan rida eller inte.Rumpnissen skrev:Lugn, jag förstår dig.