Var går er gräns när det gäller klädval?

Sv: Var går er gräns när det gäller klädval?

Jag minns inte riktigt var jag sett eller hört det.

Men de flesta barn i dagisålder oavsett kön tycker att "princess" kläder är fint.

Kolla denna helt ljuvliga pojke !
(ja, han är svårt sjuk på bilden och finns inumera i pirat och princess himlen)

alfons_och_jag_n_rbild_1185313794.jpg
 
Sv: Var går er gräns när det gäller klädval?

Jag har än så länge inte tagit på min 8 månaders son något i rosa eller lila. Skulle inte matcha så bra med hans rödblonda hår...;)

Men jag tror inte jag skulle ha gjort det även om han var riktigt blond eller mörk.
 
Sv: Var går er gräns när det gäller klädval?

Så som jag tolkade det så var det inte sexigt så som du och jag kanske ser sexigt. Utan pojken hade nyligen fått upp ögonen för detta ord och använde det, på barns vis.

/Timsetim

Det spelar inte så stor roll för mig. Min 10-åring skulle inte få använda ett sådant ord. Hon får heller inte bära Playboy-grejer.
När jag förklarade för henne vad dom innebär så ville hon det inte längre heller.
 
Sv: Var går er gräns när det gäller klädval?

Jag förstår precis!!:) Jag tänker inte vara den som säger åt något av mina barn att det där kan du inte ha. Sonen hade baddräkt en hel sommar, många blickar, men han tyckte han var fin:crazy:. Jag älskar honom som han är och om han nu skulle vara homo så är det min skyldighet att stötta honom. Verkar dock inte så, han är idag en rätt märkesnoga grabb med många flickvänner så inte tog han skada av sin "flickiga" period. Men börjar man en gång säga åt dem "att du ska se ut som andra" så får man finna sig i det den dag de kommer hem och säger att de "måste ha den superdyra jackan, för ALLA har en sån". Uppmuntra till en egen stil och att de känner sig stolta över sig själva. Jag är SÅ trött på att kläder är till kille ELLER tjej.
Lägg krutet på att vi slipper småtjejer i string, urringat eller tight och obekvämt. Låt grabbarna slippa bara monster och superhjältar och grön-marin-svart. Fram för bekväma, färgglada barnkläder som passar båda könen.:banana::banana::banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp