Vår första tävling :)

Pettsson

Trådstartare
Nu har jag och Heidinn varit på vår första, riktiga tävling tillsammans!

Jag har varit så nervös i två veckor men idag var jag helt lugn, likaså hästen :crazy: Trodde jag fått fel häst med mig ett tag :D Han skötte sig helt exemplariskt och vi uppnådde dagens mål; lugn inne på banan och fullfölja programet :bow:

Det här är alltså en egotråd från oss där jag vill berömma oss för vårt jobb, vi har nått ett delmål och strävar vidare. Trots de "roliga" poängen 2,93 fick vi en gul rosett med oss hem också, men den ser jag snarare som en vinst för vårt mål än för prestationen :D

Vad vill ni beröma er själva för idag?

3062_71875952684_612892684_

3062_71875957684_612892684_

3062_71875947684_612892684_

Sv: Vår första tävling :)

Grattis! Och så fina ni var..så fin häst också! Jag tycker du varit jättemodig som gjorde det, och så fick ni rosett. Och nån gång ska ju vara den första.:laugh:

Grattis, eller vad man ska säga :bump:! Ni var ju jättefina, har du någa bilder på gångarterna också? Bättre med lite poäng än inga, alt diskad. Vilken "gren" tävlade ni i?

Min dommedag kommer nog också snart, då kan vi räkna med 0.1poäng kanske! Bara vi kan komma överrens om vart vi ska vara kommer jag vara supernöjd :angel:!

Tack tack! :bow: :o

Ja, det ska ju det :) Och nu känns det så bra när vi faktiskt ordnade det som inte gått så bra för honom innan. Jag föll i princip av honom när vi kom ut i collecting ring och bara kramade honom :love: Jag var så lycklig!

Tack! :D

Jag har några men man ser knappt vad vi gör. Filmade dock så jag ska försöka lägga in den så kan du titta då :) Ja men precis, poängen var så fullständigt oviktiga igår, huvudsaken var som sagt att inte bli diskade pga att han stack som det varit innan. Jag har ju haft honom så kort tid ännu så det känns underbart :love: Vi ställde upp i T8, enkelt och bra för oss :)

Åh vad spännande! Ja, men det är väl en bra inställning? Att komma överens är ju grunden för att resten till slut ska falla på plats :)

Tack :) Ja, det är ju det. Nu känner jag mig lugnare inför nästa gång!

Grattis! Inte illa pinkat att kamma hem en gul rosett med såpass låga poäng :D Min första tävling slutade i något liknande poängmässigt, men vi kom lååångt utanför vit-rosett-plats :angel:
Vad härligt att hästen uppförde sig så bra också, och du med :) Och nu vet du ju att det inte är farligt ;)

Jag vill berömma mig själv för att jag jobbat så bra med framförallt tävlingshästen i vinter, den har tagit enorma framsteg och det ska bli spännande att tävla igen!

Nej eller hur :D :D

Härligt! Då vill jag ju såklart önska dig ett stort lycka till inför säsongen :)

Bra kämpat! Inte illa för att vara första tävlingen.:)
Min första tävling med Svalur var katastrof.:(

Tack!
Tycker alla som tävlar ska tävla "mot sig själva" och bli bättre och bättre, träna på de saker som gick dåligt och klara det nästa tävling. Och bara ha roligt och se de bra sakerna man gjorde :) Det har jag lärt mig att göra, och tror man vinner mer på det, annars blir man bara ledsen även fast man kanske fått bra poäng men inte vunnit. :confused: Så är det mycket på mitt stall, det är många ungdomar som tänker "tänk om jag kommer sist, det skulle ju vara jätte pinsamt" eller "Min häst har ju tävlats mycket av förra ägaren och fått många bra placeringar, då måste ju vi också få det" , och istället struntar det i att tävla :(
Så tycker inte direkt jag man ska tänka.. Vad tycker ni om det?:laugh:

Det tycker jag också!

Vi tävlar mot oss själva och för att se vilket resultat vår träning har gett. Resultatet jag fick i helgen var över förväntan för oss, vi har kämpat för att ta oss dit. Och se så bra det gick :)
Många tittade lite konstigt på mig när jag slängde mig av hästen och i glädjetårar kramade om honom, vi hade ju fått kassa poäng ;) Men det är inte vad det handlar om för mig. För mig handlar det om att min häst ska tycka det är roligt, att han inte ska bli rädd och att våra signaler går fram till varandra. Visst ska man kanske ha mål poängmässigt också, men det är en stor bit utöver det som ska stämma :)

Men gud! kallar du det för katastrof? min häst hoppade av banan och skenade över tävlingsplatsen (utan mej) med hängande tyglar på min första tävling. Det är katastrof :p

Äsch, jag fick också fel galopp på min första tävling, det tror jag händer många! :)

Jag som tyckte att det var illa för mig när hästen gick av banan 2 gånger.. x)

Liknande trådar

Hundhälsa Känner mig alltid som en dålig hundägare, trots att jag försöker göra det bästa. Det finns alltid sämre och bättre hundägare, mitt mål...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 654
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick inte tag på någon ny domare alt överdomare, så vi körde sittande överdomare hela tävlingen. Blev bara 38 starter tillslut Allt flöt...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: cewe
·
R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 630
Senast: Amha
·
M
Hästhantering Hej! Slänger ut det här på forumet mest för att se vad ni har för tankar, jag kommer givetvis att prata mer med förra ägarna och...
2
Svar
38
· Visningar
9 581
Senast: agtatoon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar