Var finns Dammen och Feliciano iår ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare taskmört
  • Startdatum Startdatum
T

taskmört

Tittade på ASVH:s hemsida på lösta betäckningslicenser, hittade varken Dammen eller Feliciano som jag tycker är två intressanta pappakanditater...Nån som vet

Feliciano är utlånad till Belgien i år. Dock ska han finnas tillgänglig via fryst sperma. Jag pratade med tidigare betäckningsstationen i förra eckan, och då skulle det inte vara några problem med att få betäcka med fryssperman.

Dammen ska enligt hingstkatalogen finnas på naturlig betäckning hos stall österlen, Glemmingebro.

Dammen kan jag rekommendera!Hingsthållaren är jättetrevlig också.Licensen är nog löst...de kanske bara inte hunnit ändra? ;)

Se bild på mitt föl e:Dammen-Marwin...hm jag lyckas inte lägga in bild...men under "mina intressen" finns bilder på henne.Ni som funderat på Dammen...passa på nu för han börjar bli gammal. ;)

http://medlem.spray.se/crazystable/

Min Dammen avkomma skall till Strömsholm på treårstest nästa helg. Hon är super, tycker jag. (inte ett dugg partisk :angel: Blir det bra omdömen där så är Feliciano påtänkt till henne....

Ha,ha...ja jag hävdar ju förstås att min uppfödning är en ny kommande "Butterfly Flip" förstås. :D

Är din lika superelastisk i kroppen?Min är som en gummiboll hela hon...har även mycket bra steg.Dessutom såå vackert huvud och väl ansatt hals...tror inte man kan bli mycket nöjdare faktiskt. :)

Feliciano låter ju inte dumt... ;)

Jo, väldigt elastisk. Inte så storvuxen, men täcker enormt med mark, så det är inget som oraoar mig ett dugg. Löshoppar 1,20 utan ansträngning, har det lätt för sig rent allänt. Nyss inriden, och har en härlig bakbensaktion under ryttare, är det nån som vill/orkar höra mer??? Faktiskt har också MArwin föresvävat, han finns dessutom på _väldigt_ nära håll. Det skulle bli en inverterad Marwinette-unge då :idea: e. Marwin eu Dammen *s*
Har ju inte kunnat uppdatera Yinas hemsida, eftersom den dog i min gamla dator -så är det när man är noga med sina backu-uper :crazy:

Ja du kan ju alltid göra en sådan där gratis hemsida på spray... :idea:

...vilket jag har gjort...i brist på annat(har ingen aning om hur man gör en mer avancerad sida).Jag avskyr reklamen dock...man får ta det ond med det goda...åtminstone gratis. ;) :D

Tja varför inte!?!...här funkade ju Marwin utmärkt som morfar...så varför skulle det inte kunna bli kanon tvärtom! :idea:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 537
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 433
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur