Var får ni värst träningsvärk?

Sv: Var får ni värst träningsvärk?

Dom ställena jag får mest träningsvärk i är ljumskarna och vaderna.
Ganska så jobbigt ibland ;)

Ni som inte rider så ofta, var får ni träningsvärk? Jag har inget ridbart hemma nu och åker därför ibland med kompisen till ridskolan och rider med på lektion... i två dagar efter har jag så ont i magmuskulaturen och ljumskarna att jag håller på att omkomma... men det känns som om att träningsvärk i magen är trevligt!!? eller?? ;)

När man tränar regelbundet, antingen man rider eller tränar sig själv, ja, då får man inte träningsvärk. Det är det som är fördelen med att hålla sig själv igång. :D Det är bara när man ökar på intensitet man får träningsvärk och jag är väl lite för lat för det.

Rider själv varannan dag och springer själv den andra.

Hälsning Maja

Oj vad många som verkar få träningsvärk. Det trodde jag inte, en del verkar rida mycket med. Kan det måhända vara så att man inte rikigt vet hur man skall komplettera sin ridning för att må bra? Risken med ridningen är då ensidigt slitage av kroppen. De flesta har ju ont i ljumskar, insidan av lår, mage o.s.v. Med rätt styrketräning och stretching slipper man detta och blir även en bättre ryttare, starkare och mer välbalanserad.

Fram för nya typer av studiecirklar skulle jag tro. Och kul är det med. :D

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

får jag träningsverk är det oftast i nedredelen av magen o insida lår - jumske=)

Två dagar efter har jag så ont i magmuskulaturen och ljumskarna att jag håller på att omkomma... men det känns som om att träningsvärk i magen är trevligt!!? eller?? ;)

Håller med, det är i magen och ljumskarna/ovansidan av låren där jag brukar få sjukt ont. Ibland även i ryggen, om jag har ridit en skumpig sak :)

Jag brukar få värst träningsvärk i ljumskarna och vaderna.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar