Var får ni värst träningsvärk?

Sv: Var får ni värst träningsvärk?

Ljumskarna,magen och ibland ryggen.
Om jag får träningsvärk förstås..:P

Får träningsvärk i ljumskarna, ryggen och magen. Ibland i rumpan men ofta i bara en skinka :crazy: :o
Magen brukar göra sig påmind när man nyser dagen efter :crazy: ;) :rofl:

brukar få mest träningsvärk på insidan av låren och i ljumskarna.
senast jag red fick jag även träningsvärk i armarna :o men det brukar jag aldrig få annars, hästen jag red var... en aning pigg ;)

Mest i magen o låren men även i ryggen.

magen och baksidan av låren:rofl: ibland också rumpan:rofl:

Jag har inte ridit regelbundet på ett år nu, men de få gånger jag ridit har jag känt av träningsvärk i ljumskarna och i rygg/axlar.

Hur tolkar man det?:angel:
Var "bör" man ha träningsvärk efter ridning?

När jag får träningsvärk så brukar d vara i sittbenen och vaderna :smirk:

ljumskarna o låren, ryggen o magen.. men oftast ljumskarna o låren.... så man knappt kan gå :crazy:

*knapplån*

Jag får alltid värst i ljumskarna, men det blir lindrigare ju bättre sits jag får och ju mer avslappnad jag blir. När det var som värst kunde jag knappt gå ner för trappor!

Träningsvärken i ljumskarna kallar jag för "ridvärk", någon annan som använder det ordet? Det var vanligt när jag växte upp i alla fall.

Alltid i ljumaskarna! Men tror jag spänner mig där omedvetet. Har jag ridit ett ordentligt dressyrpass eller gjort mkt övergångar och halter brukar jag få träningsvärk i magmusklerna med.

Ljumskarna, låren och rumpan.
Det är hemskt att sitta ner och trava. :crazy:

*kl*

Innan när jag dansade var jag jätteduktig på att stretcha när jag hade ridit, kunde ju inte komma till dansen sen och vara stel som en gnu i benen så då visste jag inte vad träningsvärk hette men nu...

Jag har inte ridit ordentligt på flera månader utan bara hållt på med unghästar och den tidigaste inridningen, alltså mest hänga uppochner och sitta still utan att göra, ingenting man får träningsvärk av precis.

Men har bestämt mig för att ta tag i min egen träning nu och de förata gångerna kändes det fruktansvärt i magen och insidan av låren/ljumskarna. Har äntligenkommit över det stadiet men har varit konstant öm vid sittbenen sen första träningen...

Jag rider minst sagt oregelbundet (har ingen sköt-eller medryttarhäst längre och har lagt av med lektionerna), det kan bli alla dagar någon vecka och sen ingenting på några månader.
Insidan av låren och ibland triceps får jag oftast träningsvärk i.Särskilt denna veckan med mycket barbacka:rofl: Förut när jag red ofta brukade jag få träningsvärk i ryggen om jag fick någon alls.

Precis som så många andra får jag träningsvärk i ljumskarna, men det är det värt!:)

Att få träningsverk är ju egentligen aldrig bra. Varje gång man får träningsvärk så blir musklerna skadade, så därför BÖR man stretcha både innan och efter träning, för att musklerna ska förberedas/återhämtas.

Men visst, man vet ju vad man har jobbat med när man har träningsvärk :)
För övrigt så brukar jag få träningsvärk i ljumskarna, axlar/överarmar och hälsenorna.. trots att jag rider flera gånger i veckan (dock på olika hästar som man måste jobba med kroppen på olika sätt).

Nu har jag visserligen egen häst och rider i princip dagligen. Men om jag varit iväg på ett extra hårt träningspass eller ibalnd efter en FT-tävling brukar jag få träningsvärk i ryggen.

jag brukade få i vaderna o ljumskarna men det var mest för jag satt o skänkla alla sega b-ponnyer på skolan..men nu är det mer i armarna för jag får pigga ponnyer :smirk: ^_^

Brukar inte få träningsvärk men om jag får det så är det väl isf ljumskarna. Däremot kan jag känna mig rejält stel i både ljumskar och lår efter hård träning..

Rumpan! Helt klart, eller jag brukar inte få träningsvärk direkt efter, men nu när jag har ett litet uppehåll och bara rider ibland så känner man när man sitter upp att ajaj, det var ett tag sedan. Dock lite i axeln ibland, men antar att det mest beror på spänningar och inte träningsvärk, eller?

Ni som inte rider så ofta, var får ni träningsvärk? Jag har inget ridbart hemma nu och åker därför ibland med kompisen till ridskolan och rider med på lektion... i två dagar efter har jag så ont i magmuskulaturen och ljumskarna att jag håller på att omkomma... men det känns som om att träningsvärk i magen är trevligt!!? eller?? ;)

När jag inte ridit på ett tag får jag träningsvärk i ljumskarna jag också :crazy:.... Men visst är det underbart med träningsvärk i magmusklerna :D

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 100
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar