Vår! Dags att släppa ut?

Bor oxå i västragötaland och ja det snöade i söndags morse men inget som la sig på marken och Medeltemperaturen här sista månaden ligger på +6 grader och alla grannarna har klippt sina gräsmattor.

Har även hänt här att det snöat i juni.
Alltid så på våren, lurig som f-n. Man for vara försiktig med utslap foran Maj.
3cm snö i natt runt 7-harad. - lördag natt.

Är väldigt glad över att jag köpte en extra uppsättning regntäcke i höstas :p, ett hänger på tork och ett ligger på hästen.
Var ju knappt ens så här mycket regn i vintras :yuck:.

Min häst har bestämt att det är sommar nu! Härom natten lyckades han få upp dörren till ligghallen och tog med sig sina kompisar rakt över stallplan och in i sommarhagen... Stallägaren tittade ut på morgonen och såg att dörren stod öppen, sedan såg hon hästarna i "fel" hage. Min häst är väldigt pillrig av sig och vi har redan fått göra speciallösningar vid grindöppningarna, då han lärt sig att man inte får någon stöt om man biter tag i plasthandtagen och då går det utmärkt att öppna och släppa ut hela flocken... Nu får vi sätta extralås på dörrarna också!

I går kväll så var det nära att hästarna fick stanna ute, men så stod de så fint och väntade vid grinden att de fick komma in ändå :p. Men snart så går de gå ut :p, tänkte låta de gå i ridhagen och beta på em nu :)

Min åkte ut igår, dock inte i gräshage för hennes sällskap kommer först imorgon. Nu får hon nöja sig med att beta ett par timmar dagtid och äta hö resten av tiden.

I helgen räknar jag med att mina får sova ute första natten. Jag jobbar 30 h-pass och hästvakten kan få slippa ta ut/in.

På bete är de sen några dagar.

Mina är ute nu på natten ^_^. Med begränsad tillgång till gräshage av anledning av de hem. . Är aningens runda redan nu.. de får hö morgon och kväll i vinterhagen och kraft/mineraler, sen går de på ridbanan och skita några timmar om dagen :p (är en gräsridbana om ngn undrar ;). Av någon anledning så är det den bästa platsen att slita också, vilket leder till att man får mocka dagligen..

De ska ut nu är det tänkt. Hoppas att vädret håller sig ok, med allt regn så trampar de sönder stora delar av hagen så himla snabbt, även om betet ser fint ut nu.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 675
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 712
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30