Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bureå? Kåge?
35-40 mil!!Jag bor i fjällen, rätt centralt faktiskt
Vi har 35- 40 mil överallt. Tex
Skellefteå.
Ö-vik.
Umeå.
Östersund.
Sollefteå osv..
Jag trivs med våra tydliga årstider, å som samerna säger vi att vi har 8 stycken.
Tyvärr har jag fått sluta med hästar.
Med 25 mil till distriktsveterinär är det inte hållbart.
Jag skulle inte byta bort mitt fjäll för allt i livet.
* Jenny* Visa bifogad fil 39312
Byn där heter annars äggskallebyn i folkmun...Så du är ifrån fjongspong
Men visst låter det lite härligt i en skånings öron? Ibland skulle jag önska det vore 40 mil till närmaste människa här, det känns som om det är ett landskap som är lite proppat med byar och städer!35-40 mil!!
Känner igen det där. Allt är dyrt och för att inte prata om kostnader för mark här. Jag önskar så att vi kunde ha massor av hektar här där vi bor men det är nästan omöjligt om man inte kan betala 10 miljoner och uppåt.Jag bor i västra Skåne, hade gärna bott mer "off". Men nära till familjen och bor ändå på landet.
Drömmer också om skog med jämna mellanrum, men har hästarna i skogen var sommar (mer eller mindre) och svär då över alla knott och mygg. Uppskattar du genast mycket mer fälten och åkrarna.
Har bott på ett par olika ställen i Skåne, känner nu att jag bor åtminstone mer på "rätt" håll och här finns skog man kan ta sig till när man känner för det.
Nackdel är ju att allt med hästar här är dyrt.
Kan önska riktiga vintrar, när det är fruset och vitt. Men vår, sommar och höst väger upp för en kass vinter.
Hahaha Jo det kan jag också önska. Jag är gärna själv. Men jag vill kunna nå en stad på under en timme iaf.Men visst låter det lite härligt i en skånings öron? Ibland skulle jag önska det vore 40 mil till närmaste människa här, det känns som om det är ett landskap som är lite proppat med byar och städer!
Byn där heter annars äggskallebyn i folkmun...
Byn där heter annars äggskallebyn i folkmun...
Ja som rubriken säger, var bor ni, hur bor ni och varför är det så bra att bo där?
Längtar bort ibland så kul att läsa.
Själv bor jag i Skåne, ett par mil ifrån Ystad. Jag trivs ofta bra. Nära hav och skog. Många jobbmöjligheter. Lätt att hålla på med hästarna då det finns mycket hästtätt här med allt vad det innebär.
Men jag längtar ofta till den djupa skogen. Jag älskar skogen. Här är landskapet böljande och vackert men som sagt...hade gärna bott mitt inne i skogen.
Vi bor på egen hästgård utan grannar precis inpå.