Havet luktar HAV. Det kompenserar för alla maneter.
Nä, vad är grejen med att ha vatten och hav om det rymmer farliga djur och man får salta kallsupar? Lite skönt bräckt med spigg är melodin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Havet luktar HAV. Det kompenserar för alla maneter.
Jag bor på en liten torr-tropisk ö i norra Australien med min sambo sedan 2.5år (men varit i Aus i 5 år nu). Vi hyr ett hus med 2 sovrum, två badrum och egen swimmingpool.
Jag trivs fruktansvärt bra här i huset och på ön.
Förutom att ena grannfamiljen är allt annat än vad man kanske skulle önska som granne (droger, alkohol, okända besökare ofta, skrik och bråk var och varannan kväll).
Annars är ön en fin liten community och lite "alla känner alla".
Nackdelar:
Det är fruktansvärt varm här ca december-april.
Det kan vara svårt att hitta heltidsjobb.
OM man nu behöver något från stan på fastlandet (läkarbesök, tandläkare, bank, försäkring mm) så får man planera i tid med färjor och transport. Färjan är rätt dyr dessutom. (Men mycket går ju att beställa online idag tex matvaror och saker/kläder).
I Sverige växte jag upp i Norrtälje men skulle vi flytta till Sverige skulle jag vilja bo i Åre. Nackdelen vore kanske att hitta året-runt-jobb där
Tror det är lättare nu, rätt många nollåttor med kontor där uppe.
Det där låter som den ”resan” jag funderar på att göra. Har bott på Södermalm i 18 år och har börjat snegla på att flytta ner till Skåne när jag är klar med mitt nuvarande jobbuppdrag. Pappa har hus i Östra Tommarp och syster i Beddinge. Hästen bor i Kristianstad (på hingstdagis), och jag lär väl hamna därikring om jag bara får jobb... projektledare inom marknadsföring kan en väl vara överallt tänker jag?Bytte efter 17 år på Södermalm boendet mot en avstyckad gård mellan Ystad och Simrishamn sedan ett år efter att ha fått ett infall. Trivs kalas, och älskar den skånska vintern. Den är ju som en vanlig höst, fullt hanterbart. Har alldeles för mycket huspyssel egentligen, men det måste inte vara perfekt. Men det har tagit tid att landa, beställde garderober igår
Hatar granar.
Kollektivtrafiken (beställningstrafik) är ett skämt, men har hittat lite socialt umgänge, kör upp om en månad och det flyter på rätt hyfsat.
Du måste ha haft jordens otur för jag bor i andra änden (norra) av länet o det är samma här,massor med stallplatser,lösdrifter och ridhus växer upp som svampar ur jorden,förvisso är många privatägda men det brukar gå att hyra in sig.Buketräff hade kanske varit precis vad jag behöver
Alltså jag fattar inte vad du pratar om. Bor vi i parallella universum?
Det ligger några riktigt fina stall här omkring som jag ofta åker förbi, med ridhus och paddock, men de ser inte direkt ut att vara inackorderingsstall utan snarare tävlingsstall.
Nu har jag ingen häst längre men när jag hade det sökte jag stallplats både på FB, Blocket och Hästnet helt utan resultat (förutom små stall utan faciliteter och någon typ av ridbana) La också upp egen annons, utan resultat. Tur jag kunde ha kraken på jobbet och hos vänner.
På Ostkusten kan man få hav utan maneter.Havet luktar HAV. Det kompenserar för alla maneter.
Det där låter som den ”resan” jag funderar på att göra. Har bott på Södermalm i 18 år och har börjat snegla på att flytta ner till Skåne när jag är klar med mitt nuvarande jobbuppdrag. Pappa har hus i Östra Tommarp och syster i Beddinge. Hästen bor i Kristianstad (på hingstdagis), och jag lär väl hamna därikring om jag bara får jobb... projektledare inom marknadsföring kan en väl vara överallt tänker jag?
Ja så blir det nog. Och provbo hemma i pappas hus så länge. Har lagt fram den planen till honom också och han tycker det är ok!Bara Gört!
Man kan ju börja med att hyra ut sitt boende om man vill kunna ångra sig.
Det är säkert hur fint som helst men jag vågar inte. Jag var i Grästorp för ett tag sedan och undrade hur det skulle kännas att ha palestinasjal där. Jag är lite nervklen och rädd av mig och blev lite nervös av att vara i Grästorp. Så många nazister överallt liksom.Kom hit och hälsa på Är ofta i Sölvesborg och kan intyga att du inte kommer bli uppäten och att det finns fantastiska människor som kämpar varje dag för sin stad. SD vinner vi inte över genom att undvika skiten. Sölvesborg på sommaren är fem plus, är så ledsen över att min uppväxtort ska definieras av styret.
På Ostkusten kan man få hav utan maneter.
En bra kompromiss.