Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tidigare fanns det en karl som gick i ett par jeansshorts året runt i Sthlm, gissa om jag hajjade till när jag en svinkall vintermorgon hoppade av bussen i Vallentuna kommun på väg till stallet och möter honom i shorts! Jag tror det var under -20, ren köldhålet och alltid ca 10 grader kallare än i city men då såg han rätt frusen ut faktiskt. Ingen vinterjacka eller mössa heller.
Den här har/hade mycket hår, rätt luden faktiskt, med mycket hår och skägg. Gick i sandaler även på vintern.Det fanns en sådan man i Västerås oxå... mötte honom flera ggr åren 07-10 eller därkring. Medelålders, skallig man med korta jeansshorts och aldrig nån jacka eller nåt. Inte ens en mössa. Fattar inte än i denna dag hur han bar sig åt för att inte frysa ihjäl....
Låter som att det är dags för ännu en Buke-träff!Jag är tyvärr väldigt ensam här. Det är svårt att skaffa nya vänner och de vänner jag hade i Göteborg har liksom droppat av en efter en.
Jag försöker väl toppa era shortsmän med shortsmannen i Umeå. Oftast kombinerat med tshirt, men han använde faktiskt vantar och mössaDet fanns en sådan man i Västerås oxå... mötte honom flera ggr åren 07-10 eller därkring. Medelålders, skallig man med korta jeansshorts och aldrig nån jacka eller nåt. Inte ens en mössa. Fattar inte än i denna dag hur han bar sig åt för att inte frysa ihjäl....
Området där @Wingates bor är eftertraktat med långa köer till hyresrätterna och bostadsrätterna är relativt dyra. Lund har också sämre områden men detta är inte ett av dem.Området Grindtorp i Täby kallas också för Sveriges enda lyckade miljonprogramsområde. Det var därifrån jag flyttade förra året.
Den här har/hade mycket hår, rätt luden faktiskt, med mycket hår och skägg. Gick i sandaler även på vintern.
Nä, det smakar fel i munnen när man badar! Ingen fräsch salt känsla utan bara jolm. Jag är uppvuxen med att bada, det gör man i havet och bor nu en massa mil från det. Mina barn klagar över att havsvatten smakar illa och det stinker tång när jag väl får iväg dem till havet och jag baraNär folk bara ”det är som att bo vid havet” och en bara känner att nej, det är det INTE!
Jag och sambon har den diskussionen med jämna mellanrum när jag säger att jag kommer sakna kusten om vi flyttar inåt landet och han (eller andra) ägnar massa tid på att försöka förklara att jag inte kommer sakna det alls om vi bor runt Vänern
Jag förstår precis vad du menar!Nä, det smakar fel i munnen när man badar! Ingen fräsch salt känsla utan bara jolm. Jag är uppvuxen med att bada, det gör man i havet och bor nu en massa mil från det. Mina barn klagar över att havsvatten smakar illa och det stinker tång när jag väl får iväg dem till havet och jag bara
Låter som att det är dags för ännu en Buke-träff!
Och appropå att ha häst, så tycker jag det är tvärtom! Det finns massor med stora fina stall med paddock och ibland ridhus, och mängder med lediga stallplatser. Mina grannar och jag är väldigt lika dock, vi vill inte ha hästar hos oss som inte är våra egna. Ibland byter vi sinsemellan beroende på behov - jag har lösdrift och stora marker, grannen har tydliga rutiner in och ut ur stallet, boxar på rad, ridbana, etc. Ibland när någon kompis i Göteborg krisar kan jag erbjuda plats i lösdriften eller på bete, men det är ju inte meningen att någon ska stå där permanent. Orka med inackorderingar!
Jag förstår precis vad du menar!
Badar i sjö ibland (inte Vänern så ofta dock) för att det stundtals är enklare men nej, det är verkligen inte samma känsla som havet.
Och hårt när ens barn inte förstår storheten