Var är Westerncentrum????

Sv: Var är Westerncentrum????

Texaz du får hålla dig här runt för skövde, vara ,skara och kinnekulle bort utöver är gårdana mkt dyrare. Här borta mellen Falköping och ulricehamn finns de gott om ställen med och vi har inte alls långt till flera kotränare. Kan rabbla en del.

Vi tittade på gård i Vara men de var 56ha och den ville dom då för ca 3år sedan ha 6-7 milj för .

Lutar mer åt norr om Skövde tror jag, vill inte ha alltför långt för ungarna....

Beror ju dock lite på om/var jag kan få jobb också..

Hur som helst så blir det ju iallafall närmare till träning än nu:D

Lutar mer åt norr om Skövde tror jag, vill inte ha alltför långt för ungarna....

Beror ju dock lite på om/var jag kan få jobb också..

Hur som helst så blir det ju iallafall närmare till träning än nu:D

Låter ju som mina trakter :D

Låter ju som mina trakter :D

Haha, jo det stämmer!

Är riktigt vackert däromkring och sen som sagt, inte alltför långt till Dalarna men ändå nära till träningar!!

Men det är ju som sagt lite beroende på var det går att få jobb...:angel:

Vad ska du ha för jobb då?

Jadu, det jag får egentligen, något jag kan överleva på.....

Är ju inom pappers- och massaindustrin idag som laborant men det är ju en rätt smal marknad:crazy:, iallafall har jag inte hittat många bruk i trakterna, fast något finns det ju...

Har även erfarenhet av kvalitets- och verksamhetsutveckling, förbättringsarbete....Det är ju lite bredare, men jag är nog beredd att ta det jobb jag kan få..:p

Fabriks arbete. Kinnarps Kontorsmöbler finns lite överallt du får kolla deras hemsida.

Ska göra det, även om far min säkert skulle gå i taket om jag jobbade där:angel:, han tillverkar nämligen kontorsstolar och konkurrerar med Kinnarp:p...

Ska göra det, även om far min säkert skulle gå i taket om jag jobbade där:angel:, han tillverkar nämligen kontorsstolar och konkurrerar med Kinnarp:p...
:rofl::rofl: Min gubbe jobbar där. De är bra betalt och de är jätte bra med shift jobb när man har djur tex häst.;)

:rofl::rofl: Min gubbe jobbar där. De är bra betalt och de är jätte bra med shift jobb när man har djur tex häst.;)

OK, låter ju bra!!!! Får väl helt enkelt hålla k*ft*n om vem farsan är:D...

Eller be honom öppna filial neröver:angel:

OK, låter ju bra!!!! Får väl helt enkelt hålla k*ft*n om vem farsan är:D...

Eller be honom öppna filial neröver:angel:

Kankse vore nått.:D
Men de finns ju på flera olika ställen. Tex Jönköping.
Men de flesta kossetränare bor nog på berget.

Klart att alla får plats. DET är ju inte det saken handlar om. Man ser ju bara i vardagen och här på buke hur många mil det är mellan dom olika grenarna...

Jag upplever inte att det finns nåt direkt avståndstagande mellan dom olika grenarna!
Tycker det finns många som är öppensinnade för andra dicipliner än sin egen. Främst handlar det om okunskap!
Och hålls focuset på hästen och hästsporten oavsett gren ser jag faktiskt inget problem med att alla dicipliner skall kunna samsas!:)

Jag upplever inte att det finns nåt direkt avståndstagande mellan dom olika grenarna!
Tycker det finns många som är öppensinnade för andra dicipliner än sin egen. Främst handlar det om okunskap!
Och hålls focuset på hästen och hästsporten oavsett gren ser jag faktiskt inget problem med att alla dicipliner skall kunna samsas!:)

Jag tar som ett exempel och kopierar ETT inlägg från dressyrforumet.
............................................................................................

Men nu är det ju lite skillnad på western och dressyr. En dressyrhäst måste ju vara väldigt laddad och alert för att det ska bli bra, medan en westernhäst ska jogga runt på lång tygel utan några större krav jämfört med dressyrhästarna som anstränger sin kropp maximalt. Anspänningen måste vara större på en dressyrhäst, särskilt när den går mästerskap sådär..

Jag tar som ett exempel och kopierar ETT inlägg från dressyrforumet.
............................................................................................

Men nu är det ju lite skillnad på western och dressyr. En dressyrhäst måste ju vara väldigt laddad och alert för att det ska bli bra, medan en westernhäst ska jogga runt på lång tygel utan några större krav jämfört med dressyrhästarna som anstränger sin kropp maximalt. Anspänningen måste vara större på en dressyrhäst, särskilt när den går mästerskap sådär..

:eek::eek::eek:

Va trött man blir :mad:

Jag hoppas verkligen att denna anläggningen blir av. Det vore superroligt. Men då måste alla vara mera öppna mot varandra och respektera varandras val och grenar.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet att valpar bits, men hur vanligt är det att de hugger och framförallt, vad kan man göra åt det? Valpen ifråga är ca 7 månader...
2
Svar
20
· Visningar
5 225
Senast: Sasse
·
Dressyr En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd Jag har lite funderingar som jag tänkte ni...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
8 631
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 920
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 052
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10