Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur många barn har du? Flyttar dom inte med? Swedbuss finns ju med...
OK, min erfarenhet av dessa hästcentrum (vi har ett några mil bort!!!) är att det mest lockar trav och ridhästfolk....
Priserna brukar trissas rätt rejält och inom western finns tyvärr inte så mycket pengar....
Positivt dock om det finns mycket roping och kossefolk i
trakten....
Är ju vad jag söker, tätt med sånt folk....
För att vara riktigt rakt på sak...jag kikar på trakterna Mariestad-Skara-Karlsborg....
Är jag rätt ute då????
Det var ju ett bra tips.
www.varahorsearena.se är deras hemsida.
Texaz, Kollar man på kartan så har westernridningen fått sina egna ridbanor, rundkoraller och boskapsfållor.
Fast när man har läst om det i lokalblaskan så verkar det att bli av.Westernridningen har varit representerad från början av projektet och lagt förslag på hur VI vill ha det med anordningar som passar och underlättar för kotävlingar mm. Projektet dras dock med stora problem och frågan är om det blir nåt överhuvudtaget.
Fast när man har läst om det i lokalblaskan så verkar det att bli av.
KL.
Alltså idén med denna anläggningen är väldigt bra tycker jag. MEN tror ni med handen på hjärtat att detta kommer att fungera rent praktiskt? Då menar jag tex dresyrryttare mot travfolket tex... Det kommer ju att bli väldigt blandat med folk. Kommer dom att kunna hålla sams?? Jag kan tänka mig att många kommer att blega snett både på travfolket och westernfolket. Kommer det att hålla i längden?
Man dras ju med ett litet delikat problem, nämligen finansieringen. Det hela är budgeterat till 500 miljoner, inget man snyter ur näsan direkt!
Nej det gör man inte. Travet är ju dom enda som kan gå in med massa pengar. Vet att tex Bender skulle gå in med några miljoner. Men det kan ju inte hoppningen eller dressyren göra tex. Det känns lite som att travet kommer att hosta upp mest pengar. Och det är ju travet som folk gnäller mest på.
KL.
Alltså idén med denna anläggningen är väldigt bra tycker jag. MEN tror ni med handen på hjärtat att detta kommer att fungera rent praktiskt? Då menar jag tex dresyrryttare mot travfolket tex... Det kommer ju att bli väldigt blandat med folk. Kommer dom att kunna hålla sams?? Jag kan tänka mig att många kommer att blega snett både på travfolket och westernfolket. Kommer det att hålla i längden?
Klart att alla får plats. DET är ju inte det saken handlar om. Man ser ju bara i vardagen och här på buke hur många mil det är mellan dom olika grenarna...[/QUOTE
Då får vi andra försöka vara lite mera öppna än dom som har så svårt för folk i andra "grenar".