Var är Westerncentrum????

Sv: Var är Westerncentrum????

Hur många barn har du? Flyttar dom inte med? Swedbuss finns ju med...

Hur många barn har du? Flyttar dom inte med? Swedbuss finns ju med...

Har tre barn.

Dottern går sista året på gymnasiet och bor rdean borta. Äldsta sonen ska börja gymnasiet på orten och då med inriktning på skateboard (finns endast här i stan!).
Återstår yngsta som jag försöker få med.... Börjar sjuan, har en del probelm sen tidigare (läs- och skriv) och vill inte pressa för mycket...

Så....risken finns att jag flyttar själv, MEN då vill jag kunna åka hemöver när jag vill!!! Så inte fööör långt söderut....

Ja, det förstår jag. Tidaholm har en kanonskola med mycket resurser. Pojken har ADHD.

OK, min erfarenhet av dessa hästcentrum (vi har ett några mil bort!!!) är att det mest lockar trav och ridhästfolk....

Priserna brukar trissas rätt rejält och inom western finns tyvärr inte så mycket pengar....

Positivt dock om det finns mycket roping och kossefolk i
trakten....

Är ju vad jag söker, tätt med sånt folk....

För att vara riktigt rakt på sak...jag kikar på trakterna Mariestad-Skara-Karlsborg....

Är jag rätt ute då????

Skara är en väldigt bra häststad!!! Och dessutom så är det vacker natur, fina gårdar och trevliga människor!!! :)

www.varahorsearena.se är deras hemsida.
Texaz, Kollar man på kartan så har westernridningen fått sina egna ridbanor, rundkoraller och boskapsfållor. :)

www.varahorsearena.se är deras hemsida.
Texaz, Kollar man på kartan så har westernridningen fått sina egna ridbanor, rundkoraller och boskapsfållor. :)

Westernridningen har varit representerad från början av projektet och lagt förslag på hur VI vill ha det med anordningar som passar och underlättar för kotävlingar mm. Projektet dras dock med stora problem och frågan är om det blir nåt överhuvudtaget.

Jisses...vilken anläggning!!! Ja, frågan är väl om det blir av och om det blir bärkraftigt. Tänker lite på vår kommuns satsning på milebanan med ridbanor på innerplanen. De finns där men verkar inte vara så mycket aktivitet. Travet körs ju regelbundet men i övrigt är det lite av stiltje. Tingsryd är ju väldigt hästtätt men verkar som om de flesta har privata anläggningar med ridhus och ridbanor.

Westernridningen har varit representerad från början av projektet och lagt förslag på hur VI vill ha det med anordningar som passar och underlättar för kotävlingar mm. Projektet dras dock med stora problem och frågan är om det blir nåt överhuvudtaget.
Fast när man har läst om det i lokalblaskan så verkar det att bli av.

Fast när man har läst om det i lokalblaskan så verkar det att bli av.

Nåja, behöver ju inte hänga upp mig på det:p, verkar ändå vara ett rätt westerntätt område!!!!

Lite lustigt dock vad mycket träningstillfällen det helt plötsligt börjar dyka upp i Dalarna!;) Dock inte kossor...:(

KL.
Alltså idén med denna anläggningen är väldigt bra tycker jag. MEN tror ni med handen på hjärtat att detta kommer att fungera rent praktiskt? Då menar jag tex dresyrryttare mot travfolket tex... Det kommer ju att bli väldigt blandat med folk. Kommer dom att kunna hålla sams?? Jag kan tänka mig att många kommer att blega snett både på travfolket och westernfolket. Kommer det att hålla i längden?

KL.
Alltså idén med denna anläggningen är väldigt bra tycker jag. MEN tror ni med handen på hjärtat att detta kommer att fungera rent praktiskt? Då menar jag tex dresyrryttare mot travfolket tex... Det kommer ju att bli väldigt blandat med folk. Kommer dom att kunna hålla sams?? Jag kan tänka mig att många kommer att blega snett både på travfolket och westernfolket. Kommer det att hålla i längden?

Man dras ju med ett litet delikat problem, nämligen finansieringen. Det hela är budgeterat till 500 miljoner, inget man snyter ur näsan direkt!

Man dras ju med ett litet delikat problem, nämligen finansieringen. Det hela är budgeterat till 500 miljoner, inget man snyter ur näsan direkt!

Nej det gör man inte. Travet är ju dom enda som kan gå in med massa pengar. Vet att tex Bender skulle gå in med några miljoner. Men det kan ju inte hoppningen eller dressyren göra tex. Det känns lite som att travet kommer att hosta upp mest pengar. Och det är ju travet som folk gnäller mest på.

Nej det gör man inte. Travet är ju dom enda som kan gå in med massa pengar. Vet att tex Bender skulle gå in med några miljoner. Men det kan ju inte hoppningen eller dressyren göra tex. Det känns lite som att travet kommer att hosta upp mest pengar. Och det är ju travet som folk gnäller mest på.

Bender står till stor del för marken, men det är fortfarande väldigt långt till en hel finansiering, han (Bender alltså) var med på ett av mötena vi haft och han har ju en del bra ideer men det är nog svårt att få finansiärer till en anläggning i den storleksklassen i den här branschen. Vi får väl se, kanske det inte blir en hel vante utan en tummetott.

Ja, det återstår ju att se. Frågan är ju om det kommer att gå att hålla igång en sådan här anläggning i längden.

KL.

Men herregud! :grin: Med den inställningen så skapar man väl bara problem. Det klart att alla kan få plats!! :rofl::bump:

Klart att alla får plats. DET är ju inte det saken handlar om. Man ser ju bara i vardagen och här på buke hur många mil det är mellan dom olika grenarna...

Klart att alla får plats. DET är ju inte det saken handlar om. Man ser ju bara i vardagen och här på buke hur många mil det är mellan dom olika grenarna...[/QUOTE

Då får vi andra försöka vara lite mera öppna än dom som har så svårt för folk i andra "grenar". :love::banana:

Jo, det gäller ju till att alla samarbetar, det blir ju så mycket roligare och enklare då.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet att valpar bits, men hur vanligt är det att de hugger och framförallt, vad kan man göra åt det? Valpen ifråga är ca 7 månader...
2
Svar
20
· Visningar
5 225
Senast: Sasse
·
Dressyr En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd Jag har lite funderingar som jag tänkte ni...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
8 631
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 920
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 052
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10